Roxette.cz

www.roxette.czčeská verzeenglish versiondeutsche versionwww.roxette.cz

Informace

Počet přístupů: 87960484
Počet novinek: 856

Administrátoři

JDC-com
ICQ#: 65448422
NeLSoN
ICQ#: 68071162

Krátké zprávy

12.07.: Každé červencové pondělí koupání v Aquaparku v Čestlicích se švédskými hity!

14.06.: Znáte stránku TheLookForRoxette? Nejobsáhlejší diskografie Roxette na internetu je opět přístupná.

30.05.: TDR přineslo krátkou informaci, že It Must Have Been Love bude k slyšení v podání účinkujících herců ve filmu Walking on Sunshine. Ten půjde do kin v létě a podle traileru to vypadá hodně podobně jako megahit Mamma Mia!

22.05.: Druhý díl Demos & Other Fun Stuff! vychází na Spotify už v pátek! Budeme u toho a přineseme překlad dalších komentářů.

21.05.: Na Bengans.se se v předprodeji objevil celý Gesslův box s archivními nahrávkami. Bude k dispozici na podzim a cena je stanovena na 849 SEK (cca 2600,-).

 
 

The Roxette Demos, vol. 1

16.09.2014 - Roxetteer
1195-nahled.jpg
Týden čekání na druhý díl The Roxette Demos máme zasebou, za chvíli vychází. Ale vy se ještě můžete zabrat do dalšího překladu rozhovorů. K dílu prvnímu.

Tentokrát přišla více řeč na novodobou éru Roxette.

01 Opportunity Nox (T&A Demo - Mar 4, 2002)

Vítejte u Roxette části Gessleho archivů. Ahoj, Pere Gessle.

Díky za přivítání, Svene. Jak se máš?

Výborně, díky. Jsme na začátku pětidílného setu, který obsahuje dema k Roxette skladbám. A hned startujeme songem „Opportunity Nox“. Náhoda, nebo jsi to tak chtěl?

Ani nevím. Vždycky jsem chtěl, aby Opportunity Nox byl jedním z největších hitů Roxette. Trvalo mi to skoro celý život napsat takovýhle song. Je to úplně jednoduchá píseň s refrénem, který tě nakopne.

Musím jedině souhlasit. Má to obrovský pop náboj, je to pro Roxette skoro až netypické. Spíš by to pasovalo do tvojí sólové dráhy nebo starší doby s Gyllene Tider.

To jo. Tohle demo jsem udělal v Tits&Ass Studiu na začátku března 2002. Záměr byl napsat několik rychlejších a několik pomalejších kusů pro výběrovky The Ballad Hits a The Pop Hits. První vyšla The Ballad Hits s A Thing About You a Breathe, a až pak The Pop Hits, pro který jsme zvolili „Opportunity Nox“ a I Like It Like That. Tu druhou jsme ale už nestihli natočit, protože Marie onemocněla. Tak jsme tam nakonec místo toho dali Little Miss Sorrow.

Vzpomínám si na rozhovor z tvojí biografie Att vara Per Gessle s legendárním kytaristou Roxette Jonasem Isacssonem. Zmiňoval „Opportunity Nox“. Vyslovil přání zahrát to sólo, které jsi do písně složil. Něco jako vzpomínku na dřívější doby Roxette. Ale řekl, že to slyšel a rozhodl se, že to není potřeba. V tom demu hrajete ty a Clarence dohromady.

Jo, v tom demu jsem to já a na finální nahrávce jsem to také já, ale Clarence mi pomáhá. Stále ho vidím, jak sedí naproti mně v Polar Studiu ve Stockholmu. Myslím, že musel mačkat hmatník nebo vytahovat struny, aby na kytaře vykouzlil ten správný akord, protože já toho schopen nebyl. Musel bych hrát jako Yngwie Malmsteen. (švédský kytarista – pozn. překl.)Takže to chtělo víc než dvě ruce. Je to skvělé sólo, ale nevím, jestli to Jonas někdy hrál sám.

Ne, nehrál. Řekl, že už není třeba, že se mu líbí ta verze od vás.

Každopádně, ve finální verzi je i dost věcí z tohohle dema. V podstatě je to jen trochu poupravené demo, které si teď můžete poslechnout. Mám ho hodně rád. Opportunity Nox.

02 Breathe (T&A Demo - Jan 10, 2002)

„Breathe“ jsem napsal, když jsem hlídal malého syna ve Stockholmu. Byly mu asi tři nebo čtyři. Stále tuhle skladbu považuju za jednu z mých nejlepších balad. Miluju text. Demo jsem natočil v lednu 2002 s MP v Tits&Ass Studiu. Pamatuju si, jak jsem to zpíval, moc mě to bavilo. Je to skvělej song. A samozřejmě skončil na The Ballad Hits, nazpívali jsme to s Marií.

Když říkáš, že je to pro tebe jedna z nejlepších balad, nepřemýšleli jste ji zazpívat i živě na turné, když jste se vrátili v roce 2010?

Myslím, že Breathe byla jedna z posledních písní, co Marie zpívala před nemocí. A pro ní je to možná... nikdy jsme ji nehráli živě, nevím, jak je na tom s touhle písní. Ten rok, kdy vznikla, byl pro ni opravdu těžký.

Nahráno v lednu 2002. Ten rok pro ni byl...

Ale to je demo, s ní jsme to nahrávali možná v létě nebo zkraje podzimu.

Velmi traumatizující rok.

Možná jsme to nahráli na jaře, já už nevím. Ani si vlastně nevzpomínám, kdy vyšlo to první album, The Ballad Hits. První singl byl A Thing About You.

Ke konci roku 2002.

OK, tak pak jsme to museli točit někdy v létě, možná ke konci léta, po turné. To je jedno. Demo je, jaké je. Je to asi poprvé, co se stalo, že mě píseň napadla a hned jsem ji šel napsat. Je dobrá. Mám ji rád.

03 Pay The Price (T&A Demo - Sep 16, 1997)

Nahráno v Tits&Ass Studiu na podzim 1997, 16. září. Mělo přijít na HAND, že?

Jasně, měli jsme na tuhle desku tak moc písniček! Během pauzy jsem jich spoustu nasbíral a tohle byla jedna z mých favoritů. Chtěl jsem, aby to byl singl, ale to nevyšlo. Stejně ji ale mám moc rád. Tenkrát jsem dělal dema nějak jinak. Používali jsme hodně elektronických udělátek. S odstupem času bych to podle zvuku nazval, že jsme byli hodně inovativní.

Vypadá to, že to pro tebe bylo hodně produktivní období. Dema vznikala jak na běžícím pásu.

Jo, to bylo těsně po... nepamatuju si, kdy jsem vydal TWATG.

Na jaře 97.

Tohle je těsně po tom, takže je to i v podobném stylu. Myslím, že jsem chtěl napsat rychlejší power-pop písně, aspoň teda většinu. Tenkrát vzniklo pro HAND víc skladeb, třeba Can’t Put Your Arms... Už si nepamatuju celý název.

...Arms Around What's Already Gone.

Díky!

Tahle písnička zapadla na HAND vcelku jednoduše, ale pak nabrala ta deska úplně jiný směr.

To je pravda. Když se Marie vdala, nabraly písně jiný směr. V podstatě si je ukradla pro sebe. A znějí báječně. Já v nich zpíval už jenom middle 8 části. Taky na tom albu hraje spousta dalších lidí. Třeba Micke "Nord" Andersson na kytaru, poprvé s Roxette spolupracoval i Christoffer Lundquist, Michael Ilbert byl jeden z producentů. Já snad hrál hlavní kytaru. Nahrávali jsme ve Španělsku. Mats se účastnil taky.

To jste museli natáčet na hradě, ne? Abyste se tam všichni vešli.

:)) Hradní deska! Může být, ale zpět k tomuhle demu. Je ze Stockholmu ze září 1997 a takhle přesně to znělo.

04 The Sweet Hello, The Sad Goodbye (T&A Demo - Mar 23, 1990)

Natočeno v provopočátcích Roxette 23. března 1990. Už jste byli světová senzace. Nahrávali jste materiál pro Joyride, že?

Tak tak. V téhle písni je jasně slyšet, že patří k desce Joyride. Abych se přiznal, vůbec netuším, proč jsme ji nenatočili. Teda my jsme ji natočili, ale ne na tuhle desku. Byli jsme tehdy omezeni převládajícím formátem, tj. LP deskou. Takže bylo potřeba počítat s tím, že na každé straně může být max. 20 minut, a my měli tolik písní! Asi si pamatujete, že když jsme udělali CD verzi, obsahovala tři další skladby, např. Church of Your Heart, která se stala singlem. Měli jsme zkrátka hodně materiálu. A to je i jeden z důvodů, proč jsme poté navázali deskou Tourism. Bylo hodně natočeno, ale na desce nezbylo místo. „The Sweet Hello, The Sad Goodbye“ byl výborný track, fantastické Mariiny vokály. Demo jsem napsal a nahrál v té době a je přesně v duchu desky.

Před pár lety byla tahle píseň předělána a znovu vydána. Teda spíš zremixována. Když to člověk poslouchá, je skoro nemožné uvěřit, že je to odpadlík z Joyride. Asi je to známka tvojí tehdejší kreativity. Třeba ani Queen of Rain se na Joyride nedostala.

Taky, a ještě v té době, když už jsme byli světoznámí, mě oslovovali lidé s tím, abych jim napsal nějaké písně. Jedna z těch volných byla právě „The Sweet Hello, The Sad Goodbye“. Natočilo ji hned několik interpretů, Laura Branigan, Thomas Anders z Modern Talking ji dal na svoje první sólové album. A ještě několik dalších. Mohla to být skvělá balada, možná i singl Roxette na začátku 90. let. Ale nestalo se. Natáčení tohohle dema jsme si ve studiu užili. Jak jsi zmínil, koncertovali jsme, takže jakmile byl pár dnů klid od promoakcí a koncertů, zavřeli jsme se s Matsem ve studiu a nahrávali dema.

05 Paint (T&A Demo - April 28, 1988)

Song, který vyšel na druhé desce Roxette, Joyride. Demo jste natočili s MP přímo zde na jaře 1988.

Ano, tohle je velmi speciální píseň. To demo zní totiž úplně jinak než cokoliv, co jsme nahráli předtím. Myšleno technicky – použili jsme syntezátory, takže zvukově je opravdu výjimečná. Vždycky jsem chtěl napsat song, kde já budu zpívat sloky a Marie refrén. V tomhle případě jsme požádali Camillu Andersson. Pomáhala mi dlouhou dobu s ženskými vokály, hlavně v raných dobách. Celou dobu mám za to, že je to fakt výjimečná skladba. A pochopitelně je ještě lepší s Roxette. Tohle demo je opravdu kvalitní.

Ukazuje ten přerod Roxette do elektronického zvuku.

Určitě. A to mluvíme o jaře 1988!

06 Rocket (T&A Demo - Apr 9, 1987)

Také tuhle písničku jsi napsal pro Look Sharp!. Na jaře 1987. S předstihem skoro rok a půl. Ale nedostala se tam. Co se stalo?

No, abych se přiznal, měl jsem za to, že to je jedna z nejlepších písní pro Look Sharp!, ale Clarence Öfwerman jako producent ji moc rád neměl. Že prý je až moc bubblegum. (zjednodušeně řečeno triviální pop pro náctileté – pozn. překl.) Ve skutečnosti jsem ji nezahodil, přepsal, změnil tempo a vzniklo Knocking on Every Door, se stejnými akordy, a tu už znáte z Joyride z roku 1991.

A jak se ti to podařilo? Clarence už na tu původní zapomněl? Dohadoval ses s ním?

Trochu jsme diskutovali, ale ne moc. Jak jsem změnil to tempo písně, Clarencovi se zamlouvala. Já vlastně ale mám radši to demo, protože se mi líbí spojení akustické kytary a bubnovacího automatu. Zní to pohodově.

Takže takhle nějak by mohla vyznívat deska Joyride, kdybyste ji vydali o 3 roky dříve?

Takhle to prostě funguje. Máš schované písničky, čas jde dál, stane se spousta jiných věcí... A pak je jednoho dne oprášíš, převlékneš do nového kabátu a třeba se dostanou i na desku.

Dress Them Up For Success (Obléknout je, aby byly úspěšné – pozn. překl.)

Dress Them Up For Success, proč ne :)

07 (Do You Get) Excited? (T&A Demo Aug 19, 1989)

Píseň z desky Joyride. Zajímavé demo ze srpna 1989, kdy jsi začal sbírat materiál pro tuhle desku.

Jo, tenkrát jsme dělali velmi produkovaná dema, já a MP tady v Tits&Ass Studiu. Snažili jsme se dema hodně aranžovat. Můžete si poslechnout, že to demo je skoro stejné jako finální verze na desce. Tahle píseň byla hodně náročná. Mats mi s ní pomáhal, je tam hodně tóninových změn. Vůbec nechápu, jak jsme to tenkrát dokázali takhle nahrát. Někdy jsme nad jedinou písní strávili několik dnů zasebou. A tohle byla asi jedna z nich. Muselo nám to trvat strašně dlouho. Je to na výsledku znát.

Matsi, ty jsi říkal, že jste zjistili, že tahle aranž je jediná možná, jak tu píseň dát dohromady.

Jo, to si myslím. Překvapivý začátek písně je potřeba následně rozvinout, různými tóninovými změnami, protože to nemůžeš jen tak ukončit.

A jak jsi, Pere,  řekl, už je to hodně sofistikované demo. Dá se říct, že jsi v té době zkoušel používat v demech už rovnou Roxette zvuk? Že jsi v podstatě do dema zrcadlil ten zvuk, který přinesl Roxette úspěch?

Tak trochu ano. Tou cestou jsem tenkrát chtěl jít. Chtěl jsem používat moderní techniku i při skládání a nahrávání dema. Třeba v tomhle je kytarový riff, pro který jsem se inspiroval u Led Zeppelin. A to proto, že zrovna v té době jsme já i Clarence četli Hammer of the Gods, biografii Led Zeppelin, takže jsme i hodně poslouchali jejich hudbu. I Jonas, samozřejmě, hraje v téhle skladbě na kytaru a je to velký fanda Led Zeppelin. A všechny tyhle vlivy přinášejí do písní různé pohledy. Jak jsem říkal už dřív. Už z toho dema je slyšet, že je to něco fakt mimořádného. A když jsme do toho přidali Marii, všechno to do sebe zapadlo. Text jsem napsal přímo pro ni. Název je výborný. Je to jedna z mých nejoblíbenějších písní Roxette vůbec.

08 You Can’t Put Your Arms Around What’s Already Gone (T&A Demo - Feb 17, 1998)

Další demo pro HAND natočené v únoru 1998. Pokud si dobře vzpomínám, byl jsi v té době v El Cortijo ve Španělsku (nahrávací studio – pozn. překl.) a tam nahrával první část desky. A pak jste se vrátili do Švédska.

Jo, po návratu jsme dál skládali a mimo jiné i tuhle píseň. Opravdu zbožňuju to, co se nám s Matsem podařilo tehdy ve studiu. Vždycky pro mě bylo těžké přistoupit na to, že demo je demo a ve studiu je potřeba celou skladbu předělat do finální nahrávky. Pořád jsem se s ostatními kvůli tomu hádal, protože jsem chtěl, aby to znělo jako v demu.

Clarence uštěpačně poznamenává: Uč se z dema!

Jo, říká mi to furt, protože to přesně jsem vždycky říkal já. Strávili jsme tolik času ve studiu při nahrávání dem! Když už se ti při tom povede najít podstatu písně, chceš to zachovat, protože ji není jednoduché najít a vytvořit. Měl jsem za to, že se mi to v těch demech podařilo. Taky jsem chtěl ponechat moje vokály natočené v demu. Myslím, že vokály z tohohle konkrétního dema jsou částečně i ve finální nahrávce. Nejsem si jistý, ale řekl bych, že jo. Zní to tak. Zvuk telefonu atd. I v mnoha dalších písních z té doby i u dalších, které jsme natočili o 3 nebo 4 roky později, jsme zachovali moje vokály z demo nahrávek. Ale speciálně to platí pro HAND.

09 Milk And Toast And Honey (T&A Demo - Aug 3, 1999)

A jsme na konci devadesátých let. První část, jestli to tak můžeme říct, zlaté éry Roxette je blízko. Zrovna jste začali nahrávat RS. Před sebou máme velkou baladu z té desky. Očekával jsi od ní velké věci, když jsi ji skládal?

Určitě. Byl jsem přesvědčený, že materiál pro RS je fantastický. Natočili jsme, tuším, 17 skladeb, ale docela brzo jsme se rozhodli, že tentokrát natočíme kratší album. Většina našich desek je docela dlouhá. Od té doby, co vynalezli CDčko, desky byly delší a delší. A znáš to – nemůžeš vystřílet všechny trumfy na jednu desku. Tak jsme nahráli 17 písní a na desku dali 12 z nich. „Milk And Toast And Honey“ vždycky byla moje oblíbená, ještě více, když ji zazpívala Marie. Demo jsem udělal v srpnu 1999. Má všechno, co bylo třeba. Základ byl najít tóninu pro Marii a lépe to zprodukovat.

Určitě se jedná o jednu z klasických Roxette balad. Ale nebyl to první singl. Předtím vyšly dva rychlé singly – The Centre Of The Heart a Real Sugar.

Jo, vydali jsme nejříve The Centre Of The Heart a jako druhý singl Real Sugar. Někdy chcete prostě nové CD kapely představit dvěma rychlými songy. Marie zpívala The Centre Of The Heart a já Real Sugar. Až pak jsme nasadili Milk And Toast And Honey.

U minulé desky jste uspěli s pomalým singlem Wish I Could Fly. Možná jste se teda chtěli oprostit od balad?

Nene, to si nemyslím. Ono na tempu v podstatě nesejde. RS pro nás byla hodně klíčová a důležitá deska. Vydali jsme tři singly, nejeli jsme na světové turné, jen po Evropě. Na podzim 2001. Utratili jsme fakt hodně peněz za tři perfektní videoklipy. Ale myslím, že je úplně jedno, jestli je některá rychlá nebo pomalá. Marie je fantastická zpěvačka balad. Nenahráli jsme na tu desku ani jednu akustickou skladbu. Nahráli jsme jich pár, třeba Weight Of The World, Everyday, ale nedali jsme je tam. Chtěli jsme, aby to bylo kapelní CD, jestli se to tak dá nazvat.

10 Jefferson (T&A Demo - Aug 11+16, 1999)

Další z desky RS a demo taky natočeno v srpnu 1999. Vzpomínám si, že v roce 2001, když jsi mluvil o RS, sis postesknul, že všichni se zajímají jenom texty z 80. a 90. let a nikoho nezajímají písně jako je Jefferson. Očividně jsi byl s texty hodně spokojený.

Ne, těžko být spokojený s každým textem na desce. Časy se mění a člověk píše stále lépe a lépe, hlavně tedy v angličtině, když není rodilý mluvčí. Vždycky jsem Jeffersona považoval za vydařený song. Název vzniknul tak, že jsem neměl pro tuhle píseň jméno a pak jsem v rádiu zaslechnul píseň od Jefferson Airplane. A to není běžná věc! Tak jsem si řekl, proč to nenazvat Jefferson, a napsal jsem příběh o Jeffersonovi. A je to bezva song. Srpen 1999 byl hodně hektický, ve znamení nahrávání demáčů v Tits&Ass Studiu. Jak můžete slyšet, zní to už skoro stejně jako na desce. Možná jsme zase použili stejné vokály, ale to už si nepamatuju. Dělávali jsme to v té době často. Tady v Tits&Ass Studiu jsou skvělé budky pro nahrávání vokálů a Mats to tu dokonale zvládá.

11 Turn Of The Tide (T&A Demo – Sep 30, 1997)

Tahle písnička měla přijít na HAND, jedna z velkých balad. Ale nevyšlo to.

Jo, nedopadlo. Měli jsme hodně materiálu, hodně balad a středně rychlých písní. Volba ve výsledku padla na Anyone, která nám připadala dost podobná. Tohle demo jsem natočil v září 1997 a o dva roky později ještě další verzi, kterou najdete na jiné desce v kolekci. A ta už byla určená pro RS.

Ještě se k tomu dostaneme, ale byla by škoda to nezmínit – tohle je vlastně dvojitý smolař.

To teda, nedostala se ani na RS. :)) Nakonec jsem ale udělal třetí demo, akustické z roku 2010. To teda v téhle kolekci není. Ale dostalo se na Charm School, v takové, jak to říct, syrové podobě. Mám tu písničku rád kvůli její náladě. A takhle, jak je zde, byla původně zamýšlená.

Nemáš nějakou další vzpomínku na skládání téhle písničky?

Myslím, že je to pro mě velmi typická klavírní skladba. Má to standardní refrén ala 50. nebo 60. léta a uprostřed silnou kytarovou pasáž. Tohle je asi nejlepší demo k písničce, i když možná spíš to z roku 1999. Nebo já nevím, rozhodněte sami.

Vy to posloucháte, vy rozhodněte!

12 Chances (T&A Demo - Nov 24, 1987)

Tahle verze byla natočena v listopadu 1987 v Tits&Ass Studiu. Složil jsem tu písničku samozřejmě pro Look Sharp! a pokud si dobře pamatuju, původní záměr byl ukázat, kam bych chtěl, aby se ubírali Roxette. Chtěl jsem, aby to byl moderní pop. Jak můžete slyšet, demo zní skoro jako Pet Shop Boys. Taky že je v tom hodně vlivu od Pet Shop Boys. Jistě, že jsem nechtěl, abysme zněli jako Pet Shop Boys, ale chtěl jsem se zbavit toho vyznění jakoby živé kapely, které je znát na PoP. Byl jsem opravdu zaujatý technologickými vychytávkami.

„Pojďme konečně do 80. let, než skončí.“

:)) Přesně tak. Jenomže ani Marii ani Clarencovi se ta píseň moc nelíbila. Nakonec ji neprodukoval Clarence, ale brit Adam Moseley. Ten udělal tři skladby na Look Sharp! a tohle je jedna z nich.

A informace pro všechny ty sběratele-geeky: Co všechno za vybavení jste při nahrávání tohohle dema použili? Pamatuješ si to? MP?

MP? Sedíme v Tits&Ass Studiu, takže MP je poblíž. Vzpomínáš si, co jsme tenkrát použili?

Myslím, že jsme použili Atari při programování bubnů, nějaký Roland syntezátor, bicí automat a 8mi stopý rekordér.

Samozřejmě. A to je tak všechno.

To je vše od nás z historického nahrávacího okénka. Těšíme se u příštího vydání!

13 Place Your Love (T&A Demo - Nov 10, 1992)

Tohle jsi nahrál na podzim 1992, 10. listopadu.

Pro C!B!B!. Je to jen akustické demo, ale nemyslím, že můj záměr byl ho tak nechat. Jen jsme nevěděli, jak to zaranžovat, tak jsem to nahrál akusticky, abych zachoval základ. Vzpomínám si na nahráváni s Jonasem Isakssonem, nebyli jsme schopni to společně dát dohromady. Tak jsem to pak zkusil sám, přidali jsme k tomu flétnu, Mariin hlas a vyrobili jsme takovou mezihru na desce C!B!B! s dvěma akustickými písněmi – First Girl On The Moon a Place Your Love, které dělí album na dvě poloviny.

Vytváří takovou spojnici mezi Vulnerable a I Love The Sound Of Crashing Guitars. Nejsem si úplně jistý, jestli si to pamatuju správně, ale kdysi jsi říkal, že tyhle dvě písničky se navzájem doplňují. Ozývá se v nich akustická kytara, madolína, jsou tam akustické mezihry. Jaký v tom byl záměr?

Jo, to je vlastně to, jak jsme pracovali a jak pracujeme i dnes. Když jdeš na pódium, zahraješ pět, šest nebo sedm songů a potřebuješ udělat akustickou pauzu, abys mohl pokračovat další hodinu. Takhle chceme my představovat naši hudbu. Speciálně Roxette mají spoustu akustických písní a je jednodušší je zahrát v takovéhle prostřední pauze.

I na albu?

Na albu to není až tak nutné. Ale na koncertu je to určitě daleko lepší. Můžeš upozadit ostatní členy kapely, zůstaneme na pódiu třeba jenom já a Marie, možná nějaký doplňkový nástroj. Ale na albu hodně záleží na kvalitě jednotlivých písní. Ale nikdy tam nemůžeš dát dvě nebo tři akustické písně zasebou, to bys jejich potenciál promarnil. Ale zpátky k Place Your Love. Pokud si dobře pamatuju, původně to neměla být akustická píseň. Chtěli jsme ji zaranžovat, ale nakonec jsme od toho upustili. Zaplaťpambu!

14 Me & You & Terry & Julie (T&A Demo - Jun 29, 2011)

Tuhle písničku jste natočili v létě 2011 během přestávky turné, kterému se neřekne jinak než Neverending Tour. Návrat Roxette na světová pódia. Její název zní až podezřele familiérně.

Máš na mysli to „Me & You“? :-D (Já a ty – pozn. překl.)

Jo, já, ty a pes Boo (název písně Me and You and Dog Named Boo od zpěváka Lobo – pozn. překl.)

No a co Terry a Julie? Hledal jsem dvě jména do příběhu. Zvolil jsem Terry a Julie, protože to jsou dvě jména z písničky Waterloo Sunset od Raye Davise z The Kinks, Terence Stamp a Julie Christie. Přišlo mi zajímavé vypůjčit si je pro tuhle píseň. A nakonec se z ní stal otvírák alba Travelling.

A to přišlo jako blesk z čistého nebe ihned po Charm School.

Jo, protože to turné běželo pořád dál a dál. Snad dva roky, už nevím přesně, přemýšlel jsem, že natočíme další písně. Měl jsem je připravené, jedna z nich byla tahle.

Původní myšlenka byla něco jako Tourism 2.

Jo, pracovní název byl „T2“. Chtěli jsme nahrávat všude možně, použít i některé hlasové zkoušky před koncertem, živé nahrávky, alternativní aranže, starší i novější písně. Přesně jak jsme to udělali s Tourism v roce 1992 nebo 91, když jsme byli na turné s deskou Joyride. Takže máš pravdu, Svene. Pro tentokrát! :-D

15 The Weight Of The World (T&A Demo - Oct 18, 1999)

Další skladba napsaná pro desku RS a natočená na podzim roku 1999, která se na ni ale nedostala. Vypadá to, že jste měli hodně materiálu a hodně odpadlíků. Včetně téhle.

Ona tahle písnička mi připadala hotová už jako demo, nechtěl jsem ji nějak extra víc produkovat. Jenže během prací na desce jsme se domluvili, že na ní nebudeme dávat žádné akustické skladby. Dostala se tam jen jedna – It Takes You No Time To Get There, která začíná akusticky. Zbytek už je ale hodně produkovaný. No a zůstaly nám ty komorní kusy, The Weight of The World, Everyday a další. Ale ty jsme později vydali jako bonus na nějaké kompilaci, a tuhle taky na albu Travelling v trochu omlazené verzi.

Jak tě napadlo ji na album zahrnout?

Protože se mi líbí a potřebovali jsme protiklad ve formě akustických písniček. Travelling jsme točili na cestách a nevzniklo tolik písní. Takže jsme prohrabali archív. A co jsme to nenašli? The Weight Of The World, kterou máme já i Marie rádi, tak jsme do toho šli.

16 Joy Of A Toy (T&A Demo – Jul 14, 1986)

Jedna z mála písní, které vznikly přímo pro první desku Roxette PoP. Napsal jsem ji s Matsem Perssonem a tohle demo jsme natočili v červenci 1986. Dva týdny před Montezuma demem, které už jsme natáčeli s Clarencem a Marií. Letní song roku 1986. Omlouvám se za zhoršenou kvalitu, ale v té době jsme ještě neměli pořádné vybavení pro korekci hlasu. Užijte si to. Joy of a Toy z roku 1986!

17 Lover Lover Lover (T&A Demo - Aug 10, 2011)

Už jsme skoro v přítomnosti. Uprostřed turné Roxette v roce 2011 jste natočili „Lover Lover Lover“ pro připravovanou desku Travelling.

Jo, Travelling vznikalo během koncertování. „Lover Lover Lover“ je zrovna ta písnička, která mi dávala velký smysl.

Jakto?

No, protože je to silná skladba a na každou desku je potřeba aspoň jedna silná píseň, aby to celé držela pohromadě. A pro mě to je právě tahle. Jakmile jsem měl kompletní demo, věděl jsem, že dokážeme natočit slušnou desku. Když už máme aspoň obstojné písničky :) Tenhle song je fakt pěkný. Má perfektní sloky. Víš, když ve studiu natáčíš demo, jedna věc je hodně zajímavá – většinou, když úplně poprvé hraješ a zpíváš nějakou písničku a máš z toho dobrej pocit, víš, že bude skvělá. A „Lover Lover Lover” byla přesně taková. Byla to super ji zpívat, a bylo super ji i skládat.

18 I Was So Lucky (T&A Demo - Jun 4, 1998)

Demo jsme natočili v červnu 1998 pro HAND album. Myslím, že jsem to psal pro mého syna. Ten se narodil v září 1997 a byla to pro mě „minuta štěstí“. Minimálně teda první sloka :)) Neee, je to pěkná písnička. Vzpomínám rád na to, jak jsem ji psal. Líbí se mi celkově její složení, ty akordy. Není to úplně klasický Per Gessle. Bylo mi potěšením, že to mohla zazpívat Marie. A pokud si pamatuju dobře, dokonce jsme měli i hráče na saxofon. Bylo to fakt úžasné. Ale už je to dávno.

Jasně. Nahrávali jste skoro 6 měsíců, zní to jako vyčerpávající projekt. Navíc jsi během té doby stále skládal. Měli jste asi 35 písní ve výběru.

Ono HAND bylo pro nás speciální album. Dlouhou dobu jsme nic nevydali, vlastně to bylo první pořádná deska od C!B!B!. Sesbírali jsme za tu dobu hodně materiálu, podnikli spoustu věcí kolem, já vydal TWATG, Roxette vydali kompilaci Don’t Bore Us Get to The Chorus. Díky, Svene. Potřebovali jsme hodně velký základ a já prostě neustal ve skládání. Mimochodem – jsem velmi pyšný, že tohle album máme.

Trvalý odkaz: https://www.roxette.cz/article1195.html

Diskuze ke článku - počet příspěvků: 3 | tisk | Sdílet
 

© 2001 - 2011 roxette.cz