Roxette.cz

www.roxette.czčeská verzeenglish versiondeutsche versionwww.roxette.cz

Informace

Počet přístupů: 87912847
Počet novinek: 855

Administrátoři

JDC-com
ICQ#: 65448422
NeLSoN
ICQ#: 68071162

Krátké zprávy

12.07.: Každé červencové pondělí koupání v Aquaparku v Čestlicích se švédskými hity!

14.06.: Znáte stránku TheLookForRoxette? Nejobsáhlejší diskografie Roxette na internetu je opět přístupná.

30.05.: TDR přineslo krátkou informaci, že It Must Have Been Love bude k slyšení v podání účinkujících herců ve filmu Walking on Sunshine. Ten půjde do kin v létě a podle traileru to vypadá hodně podobně jako megahit Mamma Mia!

22.05.: Druhý díl Demos & Other Fun Stuff! vychází na Spotify už v pátek! Budeme u toho a přineseme překlad dalších komentářů.

21.05.: Na Bengans.se se v předprodeji objevil celý Gesslův box s archivními nahrávkami. Bude k dispozici na podzim a cena je stanovena na 849 SEK (cca 2600,-).

 
 

The Roxette Demos! - vol. 4

13.10.2014 - Roxetteer
1200-nahled.jpg
A máme tu závěr Archivů.

Pro mě osobně nejvtipnější rozhovor za celou dobu.

Užijte si ho tak jako já.:)

1 Little Miss Sorrow (T&A Demo - Oct 14, 1997)

Demo jsme natočili v Halmstadtu v říjnu 1997 pro desku HAND, ale nikdy se na ni nedostalo. Natočili jsme ve Španělsku hodně písní, ale ne všechny jsme použili.

To demo zní jako příjemný popík. Ale podle mě - je to teda jen můj dojem, tys tam byl, ne já – stylem ne úplně dobře sednul ke zbytku desky.

Ani nevím. Ta deska je přeplněná písničkami, je na ní snad 15 tracků. Takže nám některé písničky prostě zbyly. Ale líbila se nám. Použili jsme ji společně s „Opportunity Nox“ na Pop Hits. I když původně jsme chtěli „Opportunity Nox“ a „I Like It Like That“. Marie ale bohužel onemocněla a už jsme neměli možnost tu druhou natočit. Tak přišla na řadu tahle. Mám ji moc rád, má skvělou atmosféru, ty dynamické mezihry mezi slokou a refrénem. Pro mě je to velký Roxette hit.

2 My World, My Love, My Life (T&A Demo - Dec 28, 1999)

Tohle demo jsi nahrál těsně před miléniem, 28. prosince 1999, pro album RS.

Jo. Společně s „Real Sugar“ a „Milk and Toast and Honey“ je to moje nejoblíbenější písnička na desce. Překrásná skladba překrásně zazpívaná Marií. Mám rád i text a tak vůbec. Když posloucháte to demo, můžete v něm slyšet skoro finální nahrávku. Použili jsme z něj skoro všechno.

3 Listen To Your Heart (T&A Demo - May 9, 1988)

Druhé číslo jedna v amerických hitparádách pro Roxette. Závěrečná skladba na desce Look Sharp! Tady k ní máme demo.

Tak tak. Natočil jsem ho v květnu 1988. Napsal společně s MP. Jak můžete slyšet, chybí tam klavírní intro. S ním přišel až Clarence ve Stockholmu, když jsme nahrávali verzi pro Roxette. Vůbec jsem nečekal, že to bude takový hit. Zdálo se nám to dobré, ale grády to získalo, až když to nazpívala Marie. Nemyslím, že bych v tom demu jako zpěvák zrovna zářil. Ta písnička mě napadla, když se rozváděl jeden můj kamarád. Seděli jsme celou noc a povídali si o tom. Pak jsem napsal tuhle fiktivní povídku.

Říká se, že jste si povídali do rána a tys pak šel domů a dopsal text, prakticky během jedné noci.

Jo, to je pravda. Bylo to opravdu rychlé. Vždycky potřebuješ nějaký impuls. Třeba když někdo něco říká ve filmu, nebo slyšíš nějaký slogan z reklamy, taxikář řekne něco vtipného. Může to být cokoliv. A příběh toho kamaráda bylo přesně to, co jsem hledal. Zrovna jsem byl v polovině skládání. Udělal jsem z toho text a vznikl velký hit.

Takže jsi měl už složenou hudbu?

Částečně. Nemyslím, že bysme s Matsem seděli společně nad tou písničkou a skládali. Podle mě sloky psal Mats a já přidal refrén. Nejsem si tím úplně jistý, ale myslím, že tak to bylo. On mi zahrál kousek něčeho, co se mi fakt líbilo. A dali jsme to dohromady s tím, co jsem měl já.

A ten kamarád, jmenoval se Lasse Nordin, ti pak řekl příběh o svém rozvodu a už to byla brnkačka. :)

4 The Big L (T&A Demo – Mar 29, 1990)

Tohle jsme nahráli tady v Tits&Ass studiu v březnu 1990.

S úplně novým vybavením. Posunuli jste se k šestnácti stopám!

No, konečně jsme se posunuli do stereo zvuku. :D V něm jsme natáčeli dema pro Joyride.

Takže po úspěchu Look Sharp! jste si mohli dopřát lepší vybavení. Začali jste využívat 16 stop místo osmi a MP říkal... MP, zapoj se do debaty! Tenkrát jsi to měl na povel. Na jaře 1990 jste se tu scházeli a natáčeli desku Joyride.

MP: Bylo to super, že jsme nakoupili nové vybavení.

Ale to už bylo jiné studio, ne?

MP: Ne, totéž, akorát hodně inovované.

Když jsi to demo nahrával, měl jsi z něj pocit jako z většiny tvých ostatních písniček, tedy že to bude singl?

Měl jsem za to, že to bude singl! :D Je to rychlá, chytlavá písnička. O pár týdnů později dorazila Marie a nazpívali jsme ještě jedno demo, které už je hodně podobné finální nahrávce na Joyride. Povídáme si tam spolu během slok. Ale i když v téhle verzi zpívám jenom já, myslím, že jsem to psal pro oba dva. Tady jsem jenom chtěl nastínit, jak by to mohlo znít.

Asi šlo o horkého kandidáta na singl, protože písnička „Joyride“ tenkrát ještě nebyla na světě.

Nebyla, no. Když se nad tím zamyslíš, najdeš mezi „Big L.“ a „Joyride“ hodně podobností. Obě jsou rozjařené, pestré, rychlé a chytlavé. Jako sourozenci. Takže tenhle song byl pro desku samozřejmě hodně významný a nakonec z něj singl taky vzniknul. A k němu hodně ujeté video.

5 Sweet Emotions (T&A Demo - Feb 26, 1993)

Tahle písnička je známá spíš jako „Almost Unreal“. Máme tu druhé demo, pokud se nepletu.

Napsal jsem ji pro film Hokus pokus s Bette Midler v hlavní roli. Udělal jsem demo a nazval ho „Hocus Pocus“. Jenže producenti filmu rozhodli jinak a místo nás vzali kapelu En Vogue (tady se Gessle asi spletl, protože spojitost En Vogue s tímhle filmem se mi nepovedlo najít – pozn. překl.). Pak jsem trochu přepsal text a zvolil nový název „Sweet Emotions“.

Abys odstranil tu spojitost s filmem?

Přesně tak. I v refrénu. Takže v podstatě tohle demo vzniklo až PO skutečném demu „Almost Unreal“. Jenomže se nám vůbec nelíbilo, tak jsme se vrátili zpět k tomu původnímu. Akorát jsme ho nazvali „Almost Unreal“. Je to trochu zmatené, co?

No. Ve výsledku je tohle teda úplně nepotřebné demo.

To jistě je. Změnou jednoho řádku textu vznikla úplně jiná písnička. Ale právě jsem si myslel, že tohle by tě mohlo bavit, Svene.

:)) Ale aspoň je to svědek příběhu, kdy se tým Roxette na jaře 1993 neúspěšně snažil získat kontrakt na tomhle filmu.

Jak se to vezme.  Měli jsme za sebou už Pretty Woman, takže jsme to brali jako další skvělou šanci. Nakonec se tahle písnička objevila ve filmu Super Mario Bros. s Bobem Hoskinsem a Dennisem Hopperem. Ale ten byl fakt dost hrozný. Asi jsme ten song měli dát na cédéčko CBB. Na LP by se nevešel, ale na CD být mohl. Ale zpět k tomuhle demu: „Sweet Emotions“, únor 1993, stereo zvuk.

6 Bringing Me Down To My Knees (T&A Demo - Mar 6, 2000)

Na začátku března 2000 jsem natočil tohle demo pro desku RS.  Nebyla to ani Mariina, ani Clarencova oblíbená. Ani moc nezní jako Roxette písnička. Abych pravdu řekl, netuším, proč jsme ji vůbec natočili.

Zmínil jsi v souvislosti s ní boyband (chlapecká kapela – pozn. překl.). Že jsi se snažil o...

Já zmiňoval boyband?!

:D Jo, předtím, mimo záznam. Tak jsem tě teď prásknul všem posluchačům světa: „Tohle jsem já snažící se o písničku pro boyband.“ Je to tak?

Zní to jako jiný... no dobře, zní to tak. Boybandy byly hodně populární. New Kids on the Block, Backstreet Boys.

Backstreet Boys a Take That a další. Westlife třeba. Na konci 90. let produkovalo jejich hity známé Cheiron Studio ve Stockholmu. Jak moc jsi s nimi soupeřil v oblasti skládání?

Trendy v pop music se pořád mění.  Tak to prostě je. Zvuk se mění, styly se střídají. Dělali jsme prostě svoji hudbu, ale samozřejmě, že jsme sledovali, co se hraje v rádiu a co se děje v naší branži. Ale nevím. Podle mě je to celé prostě o produkci. O tom, jak nahráváš, co používáš za technologie. Tohle demo zní hodně počítačově. Je to úplně jiný styl. Nikdy to pro nás nebyla opravdu důležitá písnička. Ani oblíbená. Je to tvoje oblíbená? Nebo ne?

Mám ji rád! Oba palce nahoru!

O dva víc než já :)

7 Fireworks (T&A Demo - Jan 30, 1993)

Písnička „Fireworks“ skončila na CBB. A určitě poznáváte typické „3 – 4“ odpočítávání na začátku.

To je z Joyride, ne? „Three, four! du du du du dau!“ Jo, je to ono. Používáme takové blbůstky opakovaně.

Recyklovali jste! Celou dobu tak šetrní k přírodě!

:)) Tits&Ass – ekologické studio. Ohledně téhle písničky – myslím, že jsem nejprve napsal text. Protože je tam ten příběh o dvou sestrách nebo jak. Už od začátku jsem já měl zpívat sloky a Marie refrén. A tak to i dopadlo. Krásná písnička. Poměrně dlouhá, ale zase v ní je příběh.

Roxette se pokoušeli být na chvíli tvrdší rockovou kapelou?

Ne, nemyslím si.

Roxette byli tvrdší rockovou kapelou!

Nee :D Má to všechny základní stavební kameny písniček od Roxette - kytarový základ, oba zpíváme, příběh. Je to fakt pěkné. Vzpomínám si, když jsme natáčeli videoklip na Piccadilly Circus v Londýně. Taky jsme si to užili. Mám rád Londýn. Líbí se ti taky, Svene?

8 Crash! Boom! Bang! (T&A Demo - May 6, 1993)

Demo titulní písně nové desky CBB z jara 1993. Taky je dost podobné finální nahrávce. Jsou tam ale samozřejmě i drobné rozdíly.

Ano, tohle je zcela určitě zásadní song celé desky. Okamžitě po nahrávání jsem věděl, že máme hit. Má v sobě něco zvláštního. Text jsem napsal rovnou pro Marii. Většinou, když píšu pro Marii, zpívám v demu její part tak, jak je napsaný, ale tady jsem zpíval z pohledu muže. Nicméně text je opravdu napoprvé psán pro ženu. Je to velmi silná písnička, má perfektní název. Myslím, že jsem si ho půjčil od Elvise Presleyho z písničky Jailhouse Rock.

Celý ten refrén se bortí („is going Crash!Boom!Bang!“).

:)) Jojo, to mi připadá fakt dobré. Taky že ta balada má název „Crash!Boom!Bang!“. Přitom podle názvu baladu nečekáte. A pak ve studiu s Marií, když jsme začali nahrávat naostro, znělo to naprosto fantasticky. Jedna z nejkrásnějších písniček, co máme. A taky s překrásným klipem.

Když to demo poslouchám, jsou v tom opět slyšet prvky společné s finální verzí. Třeba ta tremolová kytara a základní aranž.

Jo, je to jedna z těch písní, co byla vlastně hotová už v demu. Když už to v něm je, tak proč dlouho váhat. Malinko víc jsme to zprodukovali, vyčistili. Celkově to vlastně bylo jen o Mariiným zpěvu. Jak se s tím popere. Vznikla z toho power- balada, která ale není klasickou power-baladou. Nemá žádnou burácející kytaru, silný refrén. Je prostě jen krásná. Ty modulace během zpěvu taky nejsou vůbec obvyklé. Není to naše typická balada.

Pořád je to ale středobod vašich živých vystoupení.

No, to proto, že je tak výrazná. Má jiné tempo. Je to úplně něco jiného, než běžně skládám. Pro změnu.

9 Keep Me Waiting (T&A Demo - Aug 18, 1990)

Pravděpodobně jsi tohle demo nahrál pro desku Joyride, protože je z roku 1990, ale ani ty si nejseš jistý.

Je to ze srpna 1990, což znamená, že jsem tu písničku určitě složil pro Joyride. Ale nedostala se tam. Jistý si nejsem jenom v tom, jestli jsme tu finální nahrávku s Roxette nenatočili už pro Joyride. Jistěže písnička se objevila na Tourism, ale možná, že jsme ji natočili ještě před Joyride. Hodně z písniček na Tourism byly zbytky z Joyride. Třeba „Queen of Rain“. Je pravděpodobné, že jsme ty písničky natočili už před Joyride, ale nepoužili je tam. Ale je pravda, že to nezní tak, jako bychom to točili před Joyride a pro Joyride. Joyride zní víc produkovaně.

Přesně.

Víc sofistikovaně než nahrávky pro Tourism.

Tohle zní víc klasicky, kytarově. Myslím, že jenom „Church of Your Heart“ zní podobně.

Asi jo. Asi jsme tu finální nahrávku natáčeli až pro Tourism. Ale složil jsem ji určitě pro Joyride. Trochu složité.

Myslím, že jsme si to vysvětlili.

Jistě, celou dobu si tu jen vyjasňujeme omyly. :) Mimochodem, z té doby máme hodně písniček. Skoro každý den vznikla nějaká nová.

Což nás přivádí k procesu výběru písní pro desku Joyride. Pamatuješ si, kolik těch písniček bylo? Byli jste vlastně na vrcholu slávy.

Měli jsme jich hodně. Nevzpomenu si kolik, ale standard bylo LP. Takže na LP jsme dali 12 písniček a na CD jsme přidali ještě „Soul Deep“, „Church Of Your Heart“ a „I Remember You“. A pak nám samozřejmě zbyly další. „Sweet Hello, Sad Goodbye“, „Queen of Rain“... Několik skvělých písniček, které jsme nepoužili. Ale ty se nám pak zase hodily na Tourism. „Queen of Rain“ je jedna z mých nejlepších. Co myslíš, Svene?

Myslím, že tím se vysvětluje, jak jste mohli vydat další album, zatímco jste koncertovali po celém světě.

Protože jsme měli tolik materiálu připraveného dopředu? To nepopírám. :)

10 It Will Take A Long Long Time (T&A Demo - Feb 18, 1998)

Demo z února 1998 odsud z Tits&Ass Studia. Mimochodem, moje oblíbená písnička z HAND. Hodně oblíbená. Líbí se mi i demo i verze s Marií na albu. Clarencovi se ale moc nelíbí. Ta finální nahrávka není oproti demu moc vylepšená. Asi jsme na tom měli trochu víc zapracovat. Už v tom demu je všechno, co mám rád.

Řekni nám něco o její melodii. Mám na mysli střídání akordů. Je ta modulace typická pro Roxette?

Svým způsobem. Je to prostě typická tříakordovka s kytarovým můstkem, následuje refrén, kde se musí něco stát, protože jinak posluchač usne. Tyhle všechny triky se snažíš vměstnat do písničky. Podobně okatě jsem to udělal i u „Jo-Anna Says“. Ta taky začíná akordem, který asi jen tak někdo nečeká. Je to prostě můj styl.

Trochu pomíchat obvyklé a udělat tak písničku zajímavější?

Jojo. Protože když něco posloucháš pořád dokolečka, přijde ti to po chvíli přirozené. A když sedíš u klavíru a skládáš, snažíš se neusnout. :)) Takže tam dáš věci, které tě samotného překvapí.

11 Harleys & Indians (T&A Demo - Aug 10, 1993)

Když jsi tuhle písničku kolem roku 1993, možná na konci roku 1992, skládal, byl jsi posedlý Indian motorkami a Harleyi, že?

Ano, tenkrát jsem měl motorkářské období.

A napsal jsi o tom písničku!

Ano, protože jsem měl motorkářské období :) Říkal jsi, že jsem ji napsal na konci roku 1992. To určitě ne, musela vzniknout v létě 1993. Demo je ze srpna 93. Pamatuju si, když jsem ji skládal, protože jsem ji od začátku zamýšlel jako otvírák pro CBB. Chtěl jsem mít odlišnou první skladbu na desce, takže jsem použil ten bubnový základ „bum bu bum bu bum bu bum pch“ a tím docílil hodně rychlého tempa. Mělo to připomínat Jungle styl (elektronická hudba, předchůdce drum&bass – pozn. překl.).

Bo Diddley na motorce.

Bo Diddley na motorce! :) No a pak jsme s tímhle ještě blbnuli ve studiu. Ale i tak výsledek zní hodně podobně jako tohle demo.

Abychom uvedli věci na pravou míru – ten ženský hlas, co je v demu slyšet, nepatří Marii.

Ano, nepatří, protože to není ženský hlas, to je mužský, to jsem já.

Jo, a tvůj hlas má tendenci překřičet všechny ostatní.

No, když se pokouším zpívat hodně vysoko a Marie dost nízko, zní to podobně, až na ten falzet. :D

Dobře, ale mám ještě poslední otázku.

Díky!

Když ZZ top dělali videoklipy ke svojí desce Eliminator, použili v nich auto Billyho Gibbonse (kytarista ZZ top – pozn. překl.). Přivezl Dragstera, kterého koupil. A někde jsem četl, že jediný důvod, proč to auto použili, byl, že chtěli, aby si ho mohl odepsat z daní. Takže jediný důvod, proč jsi napsal song o Harleyi, je, že jsi ho chtěl odepsat z daní? :D

:D Nikdy jsme ale video nenatočili. :D Ale... díky za nápad. Skvělá myšlenka. Můžu to napravit teď, po třiceti letech?

Zpětně.:)) Domluv se s berňákem. Popovídej si s nima o poezii.

Ty ses prostě geniální, Svene.

12 I Don’t Want To Get Hurt (T&A Demo - June 23, 1995)

Tuhle písničku jsem složil pro kompilaci Don’t Bore Us Get To The Chorus. Demo jsem natočil v červnu 1995. Chtěli jsme mít na desce aspoň dvě nové písničky. Nakonec byly 4, tuším: „June Afternoon“, kterou jsem napsal rok předtím, „She Doesn’t Live Here Anymore“, ta vznikla taky někdy předtím. A měsíc po „I Don’t Want To Get Hurt“ jsme ve spolupráci s Desmondem Childem napsali „You Don't Understand Me“. Měli jsme tenkrát spoustu práce. Byl jsem přesvědčený, že „I Don’t Want To Get Hurt“ bude z těch čtyřech nejlepší. No.. ve výsledku to byla jediná z nich, která nevyšla jako singl :)) Ale aspoň je na desce. V létě 1995 se ale dělo víc věcí. Koncertovali jsme trochu, s Gyllene Tider jsme měli v Halmstadtu velké vystoupení. Taky jsme s nimi vydali kompilaci, která sklidila neskutečný úspěch.

Halmstads pärlor.

Halmstads pärlor. Byly tam i nové songy - „Det är över nu“, „Kung av sand“. Důležité songy.

Taky jste s Björnem Nordstrandem koupili hotel. Tylösand. Pomáhal jsi Belindě Carlisle a ještě jsi začal psát písničky pro projekt Lonely Boys.

Jo, soundtrack k té knize.

To je víc než zvládne workoholik!

No jo. A to jsme v tom roce ještě koncertovali s CBB. Turné skončilo na jaře.

Přijeli jste domů na začátku léta a hned jsi začal pracovat ještě intenzivněji než předtím?

Jo, Svene. Byl jsem mladý! Tys takhle mladý nikdy nebyl, co, Svene?

Ne, já se narodil a už mi bylo 41. :)

Jsem si to myslel... Ale jinak je to fakt pěkná písnička.

Vkládal jsi do té písničky velké naděje. Čím to, že nenaplnila očekávání?

Myslím, že největší slabina téhle písničky je písnička „You Don't Understand Me“. Byla totiž ještě o kousek lepší. Nevím, jestli by normálně byla lepší, ale když ji začala zpívat Marie, posunula ji na úplně jinou úroveň. Její vokály tu písničku teprve vytvořily. Nechtěli jsme vydat moc balad, takže další dvě písničky byly rychlé. Obě jsem zpíval já. Tak jsme tou „I Don’t Want To Get Hurt“ doplnili kompilaci.

13 Queen Of Rain (T&A Demo - Jan 2, 1990)

„Queen Of Rain“, demo z ledna 1990, musela být první písnička, kterou jsi pro Joyride napsal.

Ano, jedna z prvních. Napsal jsem ji s MP asi někdy mezi vánočními svátky 89.

Musíme přibrat MP do debaty, protože během Vánoc jste absolvovali jedno z vašich pověstných vystoupení na Floridě. Zpívali jste živě s živou kapelou, která hrála na playback v rádiu. :D

No a jako vždy jsi úplně mimo. Byly to Bahamy a šlo o dohodu s rádiem. Přijeli jsme tam celá kapela a udělali lip-sync (synchronizace pohybu rtů se zvukem – pozn. překl.) pro rádio! Přihlíželo tomu asi 75 programátorů. To je celé. Anders Herrlin, který s námi hrál na basovou kytaru, tenkrát nemohl přijet, tak přiletěl MP, nasimuloval basovou kytaru a zas odletěl.

Ale zní to jako dobrý úlet – letět na Bahamy, abyste tam udělali lip-sync v rádiu.:))

Jojo, ale to je tak, když je někdo rockstar. Dělá se to. :)

MP, přidej se do debaty, protože jsi říkal, že když jsi letěl v tom letadle, měl jsi s sebou „Queen of Rain“ a přemýšlel jsi o aranži.

MP: Jistě. Tenkrát jsem žil hudbou ve dne v noci. Pamatuju si, jak jsem tam seděl, z okénka pozoroval mraky a přemýšlel o aranži, zrychlení nebo zpomalení tempa, bubnech a všem, co bysme měli dokončit, až se vrátíme domů.

Skvělá písnička. Jedna z mých oblíbených.

To je. A zase máme další příklad, kde všude vznikají aranže pro finální nahrávku.

Jak už jsme dříve řekli, písnička vznikla pro Joyride, ale jedna z posledních, která pro Joyride taky vznikla, byla „Perfect Day“. Hrálo se v ní na akordeon. Shodou okolností Vicki Benckert, která měla zpívat zadní vokály na turné Joyride, na něj uměla. Napadlo nás, že by to byl skvělý závěr koncertu. Tak jsme „Queen of Rain“ vynechali, protože to byla taky typická poslední písnička desky, a nahradili ji právě „Perfect Day“. Když pak vyšel Joyride, tahle písnička tam nebyla. Nechali jsme ji pro další album, Tourism. A nakonec z ní byl i singl.

Vím, že tahle změna naštvala vašeho manažera v Americe, Herbieho Herberta. Považoval „Queen of Rain“ za fantastickou písničku a za jednu z nejlepších skladeb pro Joyride. Vůbec nechápal, proč jste ji odložili.

Vím, no. Ale tahle rozhodnutí můžeš pochopit, jen když vidíš všechny souvislosti. Jak jsem říkal o tom turné, akordeonu... Dává to smysl. A „Queen of Rain“ zas o tolik nezestárla. O rok a byla z ní skvělá skladba. Souhlasím, že to je jedna z nejlepších balad, co jsem kdy napsal.

A je to zároveň i důkaz, jak kvalitní písničky jsi tenkrát dělal. Přece „Perfect Day“ taky není vůbec špatná.

Jsi tak hodný, Svene. Červenám se. :)

14 Excuse Me, Sir, Do You Want Me To Check On Your Wife? (T&A Demo - Oct 13, 2009)

„Excuse Me, Sir, Do You Want Me To Check On Your Wife?“ (Promiňte, pane, mám dohlédnout na Vaši ženu? – pozn. překl.)

Ne, děkuji, jsme v pohodě.

Tuhle písničku jsme chtěli dát na Charm School, ale nakonec se dostala až na Travelling. Ptáte se proč?

Přesně!

Protože jsme nechtěli, aby CS bylo moc dlouhé. Přeplnit ho písničkami. Tak jsme jich pět nebo šest vynechali.

Tohle demo jste natočili s Matsem Perssonem v Tits&Ass Studiu, ale většinu písniček jste natočili během koncertování na Night of the Proms v Evropě.

Tak i tak. Hodně písniček, jako třeba „She’s Got Nothing On But The Radio”, jsme natočili během Night of the Proms. Vlastně k nim neexistují ani čistokrevná dema. Napsal jsem je a uchoval ve smartphonu.

K tomu názvu se váže nějaká historka?

Ó, bože. Nenuť mě začínat s tím! Ne. Něco se událo v Londýně v restauraci. Byla v tom moje žena. A to je celé.

Skvělá historka! Nezapomenutelná!

Díky. :)

15 Love Is All (T&A Demo - Dec 17, 1992)

Demo z prosince 1992 k písničce, kterou opravdu hodně zbožňuju. Monumentální skladba na CBB. Je teda docela dost dlouhá.

Velmi monumentální!

:)) Možná jsme ji měli trochu zkrátit, třeba tak na 5 minut. :-D

Pohybuje se někde mezi „epický“ a „monumentální“.

Vůbec nevím, co se tenkrát dělo.

„Přepísknutá“ je možná to správné slovo.

Je tam ta nekonečná coda. (opakování – pozn. překl.) Demo se mi taky líbí. O ženské vokály se postarala jedna dívka z Halmstadtu, Camilla.

Milla?

Ne Milla. To je zase jiná. Milla je Camilla Andersson. A pak je právě tahle druhá Camilla a ta je Gustafsson. Vdala se a dnes se jmenuje Bondersson. Máme tedy dvě Camilly, které pro mě zpívaly.

Ve stejné době! Když poslouchám tu písničku, je tak majestátní.

Jako hymna.

Měli jste rovnou v úmyslu ji dát na konec desky?

To ano. Cítím z toho takovou pohodu, duchovnost. Ty akordy a hlasy... všechno člověka uchvátí. Moc se mi to líbí. Taky ten chytlavý refrén. Rádi jsme to hrávali živě.

16 En känsla av en kvinna (Call Of The Wild) (T&A Demo – Spring 1986)

Je jaro 1986 a Tits&Ass Studio zrovna zainsvestovalo do nového vybavení. Tuším, že šlo o Roland SRV-2000.

Jo, digitální efekty.

A hned jsi je vyzkoušel.

Ano :)) Použil jsem hodně efektů! Tahle písnička je původní švédská verze natočená pro moje třetí švédské album, ze kterého jsme udělali první album Roxette. Přeložil jsem ji a vznikla „Call Of The Wild“. Proto si myslím, že patří sem, protože je to písnička Roxette.

17 Jag älskar (jag tror inte hon förstår) (Surrender) (T&A Demo - Spring 1986)

Sven si právě nalil další hrnek kafe...

Což nás nakopne na další hodinu!

...a my si budeme povídat o písničce „Jag älskar“, což je původní verze písničky, kterou znáte pod jménem „Surrender“ z první desky Roxette.

Celý švédský název v překladu zní „Miluju“ a v závorkách pak „A nemyslím, že to chápe“.

Jo? To už jsem zapomněl. Asi máš pravdu. Vždycky máš pravdu.

Rád jsi používal závorky.

Jo, jsem závorkový typ. No... bavíme se o červnu 1986 a tuhle písničku jsem napsal pro svoje třetí sólové album. Myslím, že tímhle směrem jsem se chtěl ubírat. Mám na mysli ty syntezátory, smyčky, které se pořád opakují. Ten zvuk se mi líbía chtěl jsem ho používat při produkci písniček. Takže nakonec, když jsem všechny ty švédské texty přeložil do angličtiny a vznikla první deska Roxette, chtěl jsem jít touhle cestou i s Roxette. Ale nestalo se tak. Používali jsme víc klasických postupů. Skutečného bubeníka, skutečného hráče na basovou a další kytary.

Asi jsi tenkrát udělal taktickou chybu, když jsi při debatách s Roxette týmem zmínil Modern Talking.

Asi jo. :-D Ale, víš, byl jsem zaujatý tím, jak zněla pop music v té době. Zněla hodně svěže. Ale to nebyli jenom Modern Talking, spousta kapel v té době produkovala moderní zvuk. Eurythmics, Erasure...

Byl rok 1986. V podstatě všechno v té době byl pop.

:) Samozřejmě, že to byl od nás dobrý tah. Neznít tak jako ostatní. Mám tuhle písničku rád. Švédská verze je fajn, ale s Roxette je to o poznání lepší. Hráli jsme ji na prvním turné i na Look Sharp! koncertech. Jo, dobrá.

18 Goodbye To You (T&A Demo – Spring 1986)

Demo z června 1986. Vlastně existuje ještě jedno dřívější demo s názvem „Farväl till dej“. Takže anglický název je doslovný překlad.

Sbírali jste materiál pro debutové album Roxette.

Jasně. V červnu 86 už byl venku první singl „Neverending Love“. Album bylo na pořadu dne.

Vzrušující doba.

Pro nás určitě.

Když tohle demo posloucháš, ve světle toho, co jsme si řekli u dema k písničce „Surrender“ – že jsi chtěl jít směrem syntetického popového zvuku, který byl tenkrát v kurzu, jsem si všimnul jisté podobnosti s písničkou „Johnny and Mary“ od Roberta Palmera v rytmu. „Tu du du, tu du du.“ Ale pravděpodobně jsi to zapřel kvůli autorským právům?

Ne, to vůbec. Jak to vůbec můžeš říct? Není tam vůbec žádná podobnost. Je tam ten nejběžnější rytmus, co tenkrát bylo možné slyšet. Vůbec netuším, o čem to mluvíš, Svene. Dej si ještě trochu kafe, než budeš muset jít.:D

Trvalý odkaz: https://www.roxette.cz/article1200.html

Diskuze ke článku - počet příspěvků: 3 | tisk | Sdílet
 

© 2001 - 2011 roxette.cz