Demos & Other Fun Stuff! – Vol. 3 |
01.01.1970 - Roxetteer |
1 Ghost In The House #2 (T&A Demo – Nov 14, 1997)Ghost In The House, druhá verze, je první song na třetím albu Demos & Other Fun Stuff! No, Pere, v čem je rozdíl mezi „Demos“ a „Other Fun V tom je velký rozdíl. „Other Fun Stuff“ můžou být třeba živé nahrávky, nebo už skoro doprodukované skladby (ne dema), které nebyly nikdy předtím A Ghost In The House, druhá verze, patří do té demo kategorie? Určitě. Ghost In The House má několik verzí, měla být instrumentálním intrem na HAND albu Roxette. Rozhodl jsem se, že udělám krátkou instrumentální Zajímavé na poslech. Je to opravdu jiné než ta instrumentální verze, která se snad objeví na dalším CD. Ale zůstaňme ještě u téhle. Co jsi v té V té době jsem zrovna dokončil TWATG album, které bylo celé spíš kytarově zaměřené, ne až tak důmyslné jako bývají Roxette desky. Tak jsem si asi Gabriel je tedy Ghost in the House? To jsem neřekl. 2 Som i en dröm (T&A Demo – May 15, 2010)„Som i en dröm“, v překladu „Like in a Dream“ (Jako ve snu – pozn. překl.), jestli to říkám správně... Ano, souhlasím. Pokud to chápu správně, napsal jsi ji v roce 85? Ano, napsal jsem to tehdy v roce 1985. Líbil se mi text, nelíbila se mi hudba. A když jsem natáčel svoje třetí sólové album, byla tahle píseň ve A napsal jsi k ní tedy novou hudbu, ano? Jo, a pak se z toho alba stalo první album Roxette. Existuje i demo, kde zpívá Marie švédský text. 3 Honung och guld (T&A Demo – Oct 6, 2012)„Honung och guld“ znamená „Honey and Gold“ (Med a zlato – pozn. překl.) a tohle je živá nahrávka z října roku 2012, kde hraju jen já na kytaru. Ale 4 Always The Last To Know (T&A Demo – Jun 3, 1998)„Always The Last To Know“ nahraná v červnu 98 v Tits&Ass studiu. Jedna z písní, ke které jsem udělal tolik různých verzí! Myslím, že Ale to jsi byl v polovině práce. Začal jsi na albu HAND dělat někdy v lednu 1998 ve Španělsku. Byli jste v půlce nahrávání. Napsal jsi Vůbec si nevzpomínám proč. Ale asi, když jsme byli v polovině... Když nahráváš album, pořád potřebuješ nové a nové písně. Ale s touhle se 5 Drowning In You (T&A Demo – Oct 13, 2009)Tohle je nová nahrávka z roku 2009 k o hodně starší písni. To tedy jo. Ze začátku 80. let. Myslím, že jsem ji napsal pro nějaké z prvních Roxette alb. Ale nikdy jsme ji nepoužili, a pak jsem se rozhodl udělat Tohle demo jsi natočil během Night of The Proms turné v Evropě, když jste společně s Christofferem proměnili jeho hotelový pokoj Jo, tohle byl jeden ze songů, který se mohl objevit na Charm School albu, ale nechali jsme ho u ledu. 6 Monster Hangover (T&A Demo – Jan 31, 2002)„Monster Hangover“ vzniklo na začátku roku 2002. Plánovali jsme s Roxette kompilační alba The Pop Hits a The Ballad Hits, tak jsme potřebovali nějaké nové Oppportunity Nox „Opportunity Nox“ a „A Thing About You“ a něco dalšího. Já už nevím! :D Jestli někdo víte, pošlete mi email. No, ale tenhle to na album nedotáhnul. Je to 7 Ingen kan som du (T&A Demo – May 28, 2003)Dobře, pojďme teď na demo, ve kterém jsi udělal něco ne úplně obvyklého – použil jsi hudbu, kterou složila Marie. Ano, v 80. letech jsme udělali společně několik písní. Já napsal text a společně jsme k tomu složili hudbu. Konkrétně tuhle skladbu mám opravdu Pamatuješ si, kde původně vznikla? Myslím, že rok 82 nebo 83. Velmi dávno. To jste o světové slávě teprve snili. Přesně. Pamatuju si, že jsme tu píseň napsali v mém bytě společně s druhou písní s názvem „Innan du går, kom tillbaka“. Myslím, že Myslíš pro EMI? Verze s Gyllene Tider, kde Marie zpívá vokály. (LP Hi Fidelity/1 – pozn. překl.) Ale tahle verze je dobrá. 8 Hold On My Heart (T&A Demo – Jan 30, 2000)„Hold on My Heart“ jsem napsal pro RS, ale Clarencovi ani Marii se moc nelíbila. Tak jsme ji nikdy nenahráli. Tohle je původní demo z roku 2000. Zmínil jsi, že se jim nelíbila. Že by asi nesedla na to album. Zajímá mě tedy, jakým způsobem vybíráš písně na desku. Podle čeho určuješ, jakou to To je těžké říct. Je tolik písní, se kterýma si hraješ. Máš zbytky z dřívějška i nové songy všude možně. „Bla Bla Bla (You Broke My Heart)“ Jednou jsi někde řekl, že vybíráš z tolika písní, že už se ti na vánoční stůl sotva vejde ryba. (švédský idiom pro přeplněný stůl – pozn. překl.) Jo, tak nějak. Někdy máš fakt tolik písní, že na konci dne prostě nedokážeš vybrat, takže jdeš po těch, které jsou jasné, mají silnou „osobnost“. Někdy 9 The Sound Of My Falling Tears (Torsgatan Demo – Sep 12, 1983)Dostáváme se opět do pradávných dob s nahrávkou „The Sound Of My Falling Tears“, kterou jsi nahrál sám ve svém bytě v roce 1983. Jo, to je opravdu velmi stará skladba. Ve starém bytě. Tenkrát jsem si koupil 4stopý TASCAM rekordér, abych mohl všechno natáčet sám, což je dost hrozivé, To teda. Asi jsem to nahrával pro The Heartland Café, anglické album Gyllene Tider. Někdy je fajn dělat všechno sám. Musíš se pak spolehnout jenom sám na sebe a Vždycky jsi říkal, že se nerad díváš zpět. Nelákalo by tě to zase pracovat sám? Ne, jen rád pracuju rychle. A když se podělá technika, jsem ztracený. Za ty roky jsem si doma vybudoval opravdu velká studia a nakonec jsem to prostě A najdeš ve studiu i zvuk harfy? No, chvilku to trvá :) 10 Fly like the Wind (T&A Demo – Feb 28, 1986)„Fly like the Wind Through My Hair“ byl původní název téhle skladby a myslím, že úplně prvně jsme ji nahráli v roce 1984. Verze, kterou tady máme, je 11 Liberty (Darhuset Demo – Apr 23, 1995)„Liberty“ nahraná v dubnu roku 1995 v mém domácím studiu ve Stockholmu. Oslovili mě, jestli bych nenapsal nějaké písně pro Belindu Carlisle. Tak 12 Sweet Thing (T&A Demo – Dec 16, 1992)„Sweet Thing“ jsem nahrál v prosinci 1992 v Tits & Ass Studiu. Myslím, že jsem tuhle píseň napsal v 80. letech pro album Look Sharp!, 13 Svarta glas (T&A Demo – Oct 13, 1985)„Svarta glas“, „Black glasses“ (Černé brýle – pozn. překl.) – tady to všechno začalo, že? Ano, tohle je úplný začátek Roxette tak, jak je známe. Tehdejší šéf nahrávací společnosti (Alpha Records – pozn. překl.) potkal mladou Pernillu Wahlgren, Ono to bylo dost zásadní. V mezičase jsi plánoval Roxette s Marií. Přesně. A když šéf naší nahrávací společnosti slyšel tu píseň a říkal si, že to je fakt super píseň pro mně a Marii... Mluvil jsi o něčem jako „tohle se povede jednou za život“. ... přesně, a tak jsem šel domů, přeložil text do angličtiny a vzniknul první hit Roxette, Neverending Love. Opravdu zajímavá historka. A když si teď poslechneš tohle demo, je v něm dost věcí, které se dostaly na finální nahrávku. To ano, ale na druhou stranu, v situaci, ve které jsme s Roxette byli, kdy jsem poprvé spolupracoval s Clarencem Öfwermanem. Já chtěl K tomu ses dostal až později. Jo, po úspěchu Neverending Love jsme si mohli dovolit natočit celé album. Bylo to šikovně vymyšlené – v podstatě to bylo moje švédské sólo album přeložené Dá se říct, že Neverending Love vám otevřela švédský trh a byl to pro vás začátek. 14 Hogt i det bla (T&A Demo – Oct 18, 1999) „Hogt i det bla“ je demo, které jsem nahrál v Tits & Ass v roce 1999, ale je to o hodně starší, z osmdesátých let. Netuším proč, ani Tady v Tits & Ass studiu jsme zaslechli, že to možná bylo nahrané pro Eurovizi. Jo, sedí tu s námi Mats, který má o moc lepší paměť než já, a ten s tím přišel. Já netuším. Tak nebo tak, nikdy jsem tuhle skladbu nevydal ani 15 Gone Gone Gone (T&A Demo – Feb 25, 1993)„Gone Gone Gone“, natočené v únoru 1993, jsem asi napsal pro desku C!B!B!. Akorát se nikomu nelíbila, tak jsme ji tam nedali. Nejde o typickou Roxette píseň... No, je to taková podivná směsice 50 různých hlasů, vokálů. Speciálně tohle demo. Ale je to svým způsobem v pohodě. Tenkrát jsem si to nahrávání 16 Inte tillsammans, inte isär (T&A Demo – Jun 28, 2003)„Inte tillsammans, inte isär“, akustické demo. Později v archivech se objeví i jiná verze. Nahrál jsi ji až dvacet let po tom, cos ji napsal pro Jo, napsal jsem tuhle písničku na začátku 80. let pro moje druhé sólové album Scener. A jak jsi řekl, na jiném CD bude ještě jiná verze z roku 1994. Turné Mazarin jste připravovali velmi narychlo. Vzhledem k obrovskému úspěchu desky Mazarin. Proč jsi vybral tedy tuhle píseň? Turné Mazarin bylo... Já nevím, co jsem tenkrát očekával. Vydal jsem Mazarin a byl to takový úspěch! Nevěděl jsem, co pak na turné hrát kromě skladeb 17 Hjärta av glas (T&A Demo – Jan 6, 1986)„Hjärta av glas“ – další song z osmdesátých let. Taky jeden z těch, ke kterým jsem udělal několik dem. Tohle konkrétní jsem nahrál v lednu 18 I Like It Like That (T&A Demo – Jan 24, 2002)„I Like It Like That“ se objevila až na desce Son of a Plumber, ale natočil jsi ji na začátku roku 2002. Jo, v lednu 2002, a měla ji zpívat Marie. Byla určena na Roxette výběr The Ballad Hits. Původní záměr byl mít na každém výběru dvě nové písně, takže V září ji diagnostikovali mozkový nádor. Velmi těžká doba. Když se ohlédneš zpátky do těch dnů, když jste končili RS turné a na jaře 2002 natáčeli Bez debat. Byla to těžká doba... Ale i tak je tahle píseň jedna z mých oblíbených. Myslím, že by zněla skvěle, kdyby ji Marie zpívala. Tak jsem ji 19 Ghost In The House #1 (T&A Demo – Oct 19, 1997)Tenhle track je fakt jak z jiného světa. Jo, to je „Ghost in the House“ verze 1. Taková byla původní idea – mít na desce RS víceméně instrumentální úvodní skladbu. Ne RS, pardon. HAND! Už A nahráli jste ji? Nebo skončilo jen u dema? Ne, nikomu kromě mě se ten nápad nelíbil. Takže jsme udělali ještě jinou verzi – tu, co už jste slyšeli. Napsal jsem k tomu text a udělal pořádnou Dohadoval ses s ostatními kvůli tomu, aby album otevírala instrumentálka? A jak dlouho? Asi několik sekund. Sám jsem pak uznal, že to byl nesmysl. Navíc tam máme fakt výbornej otvírák „Crush on You“. To album celkově vznikalo dost Až doteď! 20 Lycklig jul (T&A Demo – Oct 3, 1985)„Merry Christmas“! Hohoho! „Lycklig jul“, „Happy Christmas“! Happy Christmas, war is over. (píseň J. Lennona – pozn. překl.) Přesně nad tím jsem přemýšlel. Kde jsem předtím tenhle název slyšel. Tohle demo jsem natočil v říjnu 1985. A myslím, že to bylo ve stejném měsíci, kdy vyšlo moje druhé sólové album Scener. Asi jsem to napsal jako Zkouším teď tvoji paměť, ale nebylo to kvůli EMI? EMI ve Stockholmu? Pravděpodobně ano, asi se jim nelíbila. A nevím proč. Je to zábavná písnička. To mi připomnělo jinou píseň, která byla nahraná ve stejném čase, „Swingtime“. Energická pecka z osmdesátých let. Na ní bys měl být pyšný. Byl jsem. Tenkrát jsme si to nahrávání ve studiu hodně užívali a je to slyšet. Teď budu trochu hádat, ale máš ještě jednu píseň, která je na albu Scener, jmenuje se „Bla December“, Blue December (Modrý prosinec – pozn. překl.) a Přesně. To je něco, co bychom měli říci světu: Pokud chcete něco vydat na Vánoce, musíte to udělat před Vanoci, ne až po. Přátele, dávejte pozor! Moudrá slova od Pera Gessla. Děkuji, příteli. Ale s touhle písní „Lycklig jul“ to dopadlo jinak – nevydali jsme ji vůbec. 21 Start! (T&A Demo – Feb 19, 1988)Tuhle píseň jsem napsal pro Look Sharp! album a demo jsem udělal v únoru 1988. Vlastně jsem i dost váhal, jestli ho dát do tohohle výběru, protože Je tam ale spousta myšlenek. Ty jsi jediný, komu se líbí! Tak teď se hodí! :D Myslel jsem to tak, že je to zajímavá píseň a možná by šla předělat do něčeho jiného. Myslím, že je zajímavé dívat se na písničky znovu a jinak. Mám na To určitě. Zvuk konkrétně tohoto období je o moc zajímavější než píseň samotná. Tenkrát to byl, jak to říct, styl aka „Scritti Politti“ (britská kapela – Díky. O tom si ještě povíme, protože když ty si sám vydáváš svoje vlastní archivy, tak já vsázím láhev dobrého vína, že tahle se objeví na příští albu :D Už musím jít! 22 Saken slar mej som pa huvudet (Harplinge Demo – Mar 2, 1977)Dostáváme se k úplně nejstaršímu demu na celé téhle kolekci – „Saken slar mej som pa huvudet“, „The Thing Hits Me Like on the Head“. Souhlasíš Ne úplně: „The Thing Hits me on the Head“, v angličtině by to mělo být něco jako „The Thing Hits me Like a Hammer on the Head“ (To, co mě zasáhlo Když tě něco zasáhne, zaujme, musíš to vidět, takhle jsi to myslel? No, tak nějak. Já nevím. Hele, chodil jsi někdy do školy? :D „The Thing Hits Me Like on the Head“?! No, pojďme radši dál. :)) Tohle je pravděpodobně úplně první nahrávka s Matsem Perssonem. V roce 1977 jsme hráli jako duo, hodně ovlivněni novou A taky progresivním rockem, ne? No, byli jsme ve Švédsku, takže jsme si to mohli dovolit. Měli jsme duo s názvem Grape Rock, se kterým jsme natočili pár nahrávek. Tohle je první Tahle společná dema jste nahrávali na jaře roku 1977. Kdy jste se vlastně poprvé potkali? Muselo to být chvíli předtím, na podzim 76? MP, vzpomínáš si, kdy my dva jsme se poprvé potkali? Mats Persson: Jo, možná někdy před Vánoci 76. Tak nějak. Takže jste se znali už z dřívějška? Chodili jsme na stejnou školu, Mats hrál v jiné kapele. A můj nejlepší kámoš jim dělal basáka. Pak mě Petr, ten kamarád, pozval na několik zvukových Jo, na téhle nahrávce jsou právě slyšet jeho pověstné bubny. Nahrávali jsme to postupně. Měli jsme dva stroje a nahrávali jsme jednotlivé nástroje separátně. Ani nevím, jestli to byly dva rekordéry nebo jeden MP říkal, že asi byly dva. Jeden byl Sony TC 366, to byl ten tvůj. Jo, to je on. Pořád ho mám. Je úžasný. Má... jak to říct, neznám to anglické slovo... MP: Zkosený. Zkosený předek! Díky. A zněl výborně. Dobře, ale to nejzajímavější pořád je, že jste se seznámili a okamžitě společně začali nahrávat. A takhle to pak od té doby funguje mezi vámi pořád? MP: Ano, hudba nám přišla o hodně zajímavější než učení. To jsme měli společné. :)) Ještě si vzpomínám, že Mats chtěl hrát na kytaru. Vždycky mi říkal: „Chci hrát na kytaru, ne na bubny!“ Chtěl hrát na kytaru, sóla. Tak jsme nakoupili V té tvojí biografii? Jo, tam je ještě jiná verze. Tahle je ale úplně neznámá. Tak si ji užijte. Takhle to znělo v březnu 1977 v Harplinge. |
Diskuze ke článku - počet příspěvků: 11 |
--- Generated by roxette.cz ----- |