Demos & Other Fun Stuff! – Vol. 3
 01.01.1970 - Roxetteer
-

1 Ghost In The House #2 (T&A Demo – Nov 14, 1997)


Ghost In The House, druhá verze, je první song na třetím albu Demos & Other Fun Stuff! No, Pere, v čem je rozdíl mezi „Demos“ a „Other Fun

Stuff“?



V tom je velký rozdíl. „Other Fun Stuff“ můžou být třeba živé nahrávky, nebo už skoro doprodukované skladby (ne dema), které nebyly nikdy předtím

vydané. Takže v podstatě série Demos & Other Fun Stuff! může obsahovat skoro cokoliv.



A Ghost In The House, druhá verze, patří do té demo kategorie?



Určitě. Ghost In The House má několik verzí, měla být instrumentálním intrem na HAND albu Roxette. Rozhodl jsem se, že udělám krátkou instrumentální

skladbu, která bude jako první na albu, ale pak z toho sešlo. Tak jsem sedl ke stolu a napsal k tomu nějaká slova. Takže tahle druhá verze, o které

se bavíme, má text.


Zajímavé na poslech. Je to opravdu jiné než ta instrumentální verze, která se snad objeví na dalším CD. Ale zůstaňme ještě u téhle. Co jsi v té

době poslouchal? Protože v tom neslyším typický Roxette zvuk. Slyším tam Bangles například.



V té době jsem zrovna dokončil TWATG album, které bylo celé spíš kytarově zaměřené, ne až tak důmyslné jako bývají Roxette desky. Tak jsem si asi

myslel, že bych měl v téhle „nové“ vlně pokračovat. A tohle je výsledek. Je to fakt rychlá skladba, hodně složitá na zpěv, ale zní skvěle. Vlastně ještě

něco - můj syn se narodil v září 97, měl tři měsíce a je slyšet na pozadí, jak křičí. Tohle je teda jeho debut.



Gabriel je tedy Ghost in the House?



To jsem neřekl.



2 Som i en dröm (T&A Demo – May 15, 2010)



„Som i en dröm“, v překladu „Like in a Dream“ (Jako ve snu – pozn. překl.), jestli to říkám správně...



Ano, souhlasím.



Pokud to chápu správně, napsal jsi ji v roce 85?



Ano, napsal jsem to tehdy v roce 1985. Líbil se mi text, nelíbila se mi hudba. A když jsem natáčel svoje třetí sólové album, byla tahle píseň ve

výběru na desku.



A napsal jsi k ní tedy novou hudbu, ano?



Jo, a pak se z toho alba stalo první album Roxette. Existuje i demo, kde zpívá Marie švédský text.



3 Honung och guld (T&A Demo – Oct 6, 2012)



„Honung och guld“ znamená „Honey and Gold“ (Med a zlato – pozn. překl.) a tohle je živá nahrávka z října roku 2012, kde hraju jen já na kytaru. Ale

píseň vznikla už na počátku 80. let, kdy jsem ji napsal pro třetí album Gyllene Tider s názvem Puls, které vyšlo v roce 1982. Proč jsem natočil

další verzi? Dobrá otázka! Bylo to kvůli Gyllene Tider, se kterými jsme v roce 2013 byli na turné a tak jsem znovu nahrál pár starých nahrávek ve

studiu, jen abych zjistil, jak znějí, jestli jejich slova pořád dávají smysl a jestli z nich budu mít dobrý pocit. Tohle je jedna z nich – já a

kytara. Omlouvám se za ten falešný zpěv, ale holt když je to živá nahrávka, je to živá nahrávka.



4 Always The Last To Know (T&A Demo – Jun 3, 1998)



„Always The Last To Know“ nahraná v červnu 98 v Tits&Ass studiu. Jedna z písní, ke které jsem udělal tolik různých verzí! Myslím, že

tohle je její první demo. Napsané samozřejmě pro HAND album. Ale píseň se nikdy na album nedostala, asi proto, že Clarencovi ani Marii se zas tak moc

nelíbila.



Ale to jsi byl v polovině práce. Začal jsi na albu HAND dělat někdy v lednu 1998 ve Španělsku. Byli jste v půlce nahrávání. Napsal jsi

tu písničku, aby zaplnila nějakou mezeru na albu? Pamatuješ si něco z toho?



Vůbec si nevzpomínám proč. Ale asi, když jsme byli v polovině... Když nahráváš album, pořád potřebuješ nové a nové písně. Ale s touhle se

zkrátka nic dalšího nestalo, takže se na album nedostala. Ale tady je!



5 Drowning In You (T&A Demo – Oct 13, 2009)



Tohle je nová nahrávka z roku 2009 k o hodně starší písni.



To tedy jo. Ze začátku 80. let. Myslím, že jsem ji napsal pro nějaké z prvních Roxette alb. Ale nikdy jsme ji nepoužili, a pak jsem se rozhodl udělat

nové demo, abych zjistil, jak si stojí po letech. Tak jsem nahrál tohle demo v roce 2009. A je fakt nějakým způsobem pěkná, ale ne tak docela... Já

nevím. Byla tenkrát a teď je tady zas :))



Tohle demo jsi natočil během Night of The Proms turné v Evropě, když jste společně s Christofferem proměnili jeho hotelový pokoj

v improvizované studio. Tam jsi dělal dema pro vaše comeback album.



Jo, tohle byl jeden ze songů, který se mohl objevit na Charm School albu, ale nechali jsme ho u ledu.



6 Monster Hangover (T&A Demo – Jan 31, 2002)



„Monster Hangover“ vzniklo na začátku roku 2002. Plánovali jsme s Roxette kompilační alba The Pop Hits a The Ballad Hits, tak jsme potřebovali nějaké nové

písně na každou desku. Vzpomínám si, že jsem měl asi sedm nebo osm nových kusů, ale nahráli jsme tuším tři.



Oppportunity Nox



„Opportunity Nox“ a „A Thing About You“ a něco dalšího. Já už nevím! :D Jestli někdo víte, pošlete mi email. No, ale tenhle to na album nedotáhnul. Je to

fajn song, ale nepoužili jsme ho, tak jsem ho přeložil do švédštiny a natočili jsme ho na Gyllene Tider album FFF. Má tam název „72“. Tak to bylo,

přátelé.



7 Ingen kan som du (T&A Demo – May 28, 2003)



Dobře, pojďme teď na demo, ve kterém jsi udělal něco ne úplně obvyklého – použil jsi hudbu, kterou složila Marie.



Ano, v 80. letech jsme udělali společně několik písní. Já napsal text a společně jsme k tomu složili hudbu. Konkrétně tuhle skladbu mám opravdu
hodně rád. Takže o hodně později v květnu 2003 jsem se rozhodl jí natočit nové demo. Je to jedna z těch písniček, co rád poslouchám a rád si je
hraju.



Pamatuješ si, kde původně vznikla?



Myslím, že rok 82 nebo 83. Velmi dávno.


To jste o světové slávě teprve snili.



Přesně. Pamatuju si, že jsme tu píseň napsali v mém bytě společně s druhou písní s názvem „Innan du går, kom tillbaka“. Myslím, že

byla vydána na nějaké kompilaci.



Myslíš pro EMI?



Verze s Gyllene Tider, kde Marie zpívá vokály. (LP Hi Fidelity/1 – pozn. překl.) Ale tahle verze je dobrá.



8 Hold On My Heart (T&A Demo – Jan 30, 2000)



„Hold on My Heart“ jsem napsal pro RS, ale Clarencovi ani Marii se moc nelíbila. Tak jsme ji nikdy nenahráli. Tohle je původní demo z roku 2000.



Zmínil jsi, že se jim nelíbila. Že by asi nesedla na to album. Zajímá mě tedy, jakým způsobem vybíráš písně na desku. Podle čeho určuješ, jakou to

album mělo podle tebe mít atmosféru?



To je těžké říct. Je tolik písní, se kterýma si hraješ. Máš zbytky z dřívějška i nové songy všude možně. „Bla Bla Bla (You Broke My Heart)“

například. Tak moc písniček, co jsme nikdy nedali na album, ale jsou nahrané. A tak nějak podobně se zakutálela tahle.



Jednou jsi někde řekl, že vybíráš z tolika písní, že už se ti na vánoční stůl sotva vejde ryba. (švédský idiom pro přeplněný stůl – pozn. překl.)



Jo, tak nějak. Někdy máš fakt tolik písní, že na konci dne prostě nedokážeš vybrat, takže jdeš po těch, které jsou jasné, mají silnou „osobnost“. Někdy

píseň potřebuje několikrát provětrat, změníš tóninu, vokalistku, tempo, abys z ní měl dobrý pocit. Když nemáš čas a nedáš do toho to odhodlání, nikam to

nevede. A když jsme měli víc než 30 písní pro to album, rozhodli jsme se vzít prostě ty konkrétní výrazné.



9 The Sound Of My Falling Tears (Torsgatan Demo – Sep 12, 1983)



Dostáváme se opět do pradávných dob s nahrávkou „The Sound Of My Falling Tears“, kterou jsi nahrál sám ve svém bytě v roce 1983.



Jo, to je opravdu velmi stará skladba. Ve starém bytě. Tenkrát jsem si koupil 4stopý TASCAM rekordér, abych mohl všechno natáčet sám, což je dost hrozivé,

když si tak uvědomím, že šlo o mě. Takže tohle jsem natočil doma jen na malém syntezátoru a Roland Drum Machine (bicí automat – pozn. překl.). Má hodně
odlišný zvuk, že?



To teda.



Asi jsem to nahrával pro The Heartland Café, anglické album Gyllene Tider. Někdy je fajn dělat všechno sám. Musíš se pak spolehnout jenom sám na sebe a

vyřešit všechny problémy, musíš umět hrát na všechny ty nástroje, ovládat všechnu elektroniku. Hodně se člověk naučí. Takže jsem se i chvíli takhle učil, než

jsem se rozhodl přibrat spolupracovníky.



Vždycky jsi říkal, že se nerad díváš zpět. Nelákalo by tě to zase pracovat sám?



Ne, jen rád pracuju rychle. A když se podělá technika, jsem ztracený. Za ty roky jsem si doma vybudoval opravdu velká studia a nakonec jsem to prostě

musel vzdát. Potřebuju někoho, kdo mi s tou technikou pomůže. Když mám nějaký hudební nápad, chci si to zahrát TEĎ a nahrát to TEĎ a ne strávit dvě

hodiny hledáním správných zástrček, kabelů a čudlíků. A když už to udělat musím, tak zase zapomenu, co jsem to měl před hodinou za nápad. Proto už teď

používám iPhone pro nahrávání úplně prvotních jednoduchých dem.



A najdeš ve studiu i zvuk harfy?



No, chvilku to trvá :)



10 Fly like the Wind (T&A Demo – Feb 28, 1986)



„Fly like the Wind Through My Hair“ byl původní název téhle skladby a myslím, že úplně prvně jsme ji nahráli v roce 1984. Verze, kterou tady máme, je

z února 1986. Jen odhaduju, že jsme ji nahrávali, protože jsme zrovna koupili nový Rolland (bicí automat – pozn. překl.) a tohle je první song, kde jsme

ho použili. Je to pěkná písnička. Psal jsem ji společně s Mattsem MP Perssonem a vždycky jsem ji měl rád. Nedostala se na Pearls Of Passion, ale teď
je k dispozici zde. Užijte si ji.



11 Liberty (Darhuset Demo – Apr 23, 1995)



„Liberty“ nahraná v dubnu roku 1995 v mém domácím studiu ve Stockholmu. Oslovili mě, jestli bych nenapsal nějaké písně pro Belindu Carlisle. Tak

jsem to udělal a první song byla právě Liberty. Složili jsme ji společně s Clarencem Öfwermanem a Andersem Herrlinem z Gyllene Tider, který nám pomáhal i s

několika alby Roxette. Dělali jsme na tom v mém novém studiu a tohle byla asi první písnička, co jsme Belindě pustili. A jí se nelíbila! Pak se ukázalo, že

chce silnější power-pop. Tak jsem jí pustil „Always Breaking My Heart”, která nám zbyla z výběru pro Roxette a je víc jako Gyllene Tider songy. O hodně více
kytary. A tu si zamilovala. Nahráli jsme ji v Polar studiu ve Stockholmu a stal se z ní hit, hlavně v Británii. Nicméně, tohle je tedy první z asi pěti dem,
které jsem v tom svém studiu tenkrát nahrál.



12 Sweet Thing (T&A Demo – Dec 16, 1992)



„Sweet Thing“ jsem nahrál v prosinci 1992 v Tits & Ass Studiu. Myslím, že jsem tuhle píseň napsal v 80. letech pro album Look Sharp!,

ale jistý si nejsem. Určitě je to ale z osmdesátek. A evidentně jsme ji nikdy nepoužili. Nicméně z nějakého důvodu, který si taky nepamatuju, jsem

v roce 92 udělal nové demo. A to zní takhle.



13 Svarta glas (T&A Demo – Oct 13, 1985)



„Svarta glas“, „Black glasses“ (Černé brýle – pozn. překl.) – tady to všechno začalo, že?



Ano, tohle je úplný začátek Roxette tak, jak je známe. Tehdejší šéf nahrávací společnosti (Alpha Records – pozn. překl.) potkal mladou Pernillu Wahlgren,

která zazářila v Eurovizi, a tak se mu zalíbila, že chtěl, abych pro ni složil song, první singl na její nové desce. Tak jsem napsal tento a pak jsem o

nich neslyšel několik měsíců. Až po několika měsících jsem úplně náhodou zjistil, že tu píseň zpívá její bratr Niclas! Tak jsem jim zavolal a ptal se, co to
znamená. Jak je možné, že dali moji píseň jinému interpretovi. No, povídal nějaké „bla bla bla“. V podstatě tu píseň zničil.



Ono to bylo dost zásadní. V mezičase jsi plánoval Roxette s Marií.



Přesně. A když šéf naší nahrávací společnosti slyšel tu píseň a říkal si, že to je fakt super píseň pro mně a Marii...



Mluvil jsi o něčem jako „tohle se povede jednou za život“.



... přesně, a tak jsem šel domů, přeložil text do angličtiny a vzniknul první hit Roxette, Neverending Love. Opravdu zajímavá historka.



A když si teď poslechneš tohle demo, je v něm dost věcí, které se dostaly na finální nahrávku.



To ano, ale na druhou stranu, v situaci, ve které jsme s Roxette byli, kdy jsem poprvé spolupracoval s Clarencem Öfwermanem. Já chtěl

použít bicí automat, smyčky. A on to nechtěl, chtěl přírodní kapelu. Takže Roxette verze je ale opravdu hraná na reálné nástroje, reálnými lidmi. Byl jsem

tenkrát trochu rozladěný, že chtěl jít tímhle směrem, protože já chtěl být trochu víc moderní.



K tomu ses dostal až později.



Jo, po úspěchu Neverending Love jsme si mohli dovolit natočit celé album. Bylo to šikovně vymyšlené – v podstatě to bylo moje švédské sólo album přeložené

do angličtiny. Teda většina.



Dá se říct, že Neverending Love vám otevřela švédský trh a byl to pro vás začátek.



14 Hogt i det bla (T&A Demo – Oct 18, 1999)



 „Hogt i det bla“ je demo, které jsem nahrál v Tits & Ass v roce 1999, ale je to o hodně starší, z osmdesátých let. Netuším proč, ani

za jakým účelem jsem ji udělal.



Tady v Tits & Ass studiu jsme zaslechli, že to možná bylo nahrané pro Eurovizi.



Jo, sedí tu s námi Mats, který má o moc lepší paměť než já, a ten s tím přišel. Já netuším. Tak nebo tak, nikdy jsem tuhle skladbu nevydal ani

nenahrál, ovšem o hodně let později po jejím vzniku sháněli švédští Sven-Ingvars nové písně a zeptali se mě. A tak jsem vytáhnul taky tuhle. Nahrál jsem nové

demo, dal jim to a oni ji nahráli. A tohle je to demo.



15 Gone Gone Gone (T&A Demo – Feb 25, 1993)



„Gone Gone Gone“, natočené v únoru 1993, jsem asi napsal pro desku C!B!B!. Akorát se nikomu nelíbila, tak jsme ji tam nedali.



Nejde o typickou Roxette píseň...



No, je to taková podivná směsice 50 různých hlasů, vokálů. Speciálně tohle demo. Ale je to svým způsobem v pohodě. Tenkrát jsem si to nahrávání

užíval.



16 Inte tillsammans, inte isär (T&A Demo – Jun 28, 2003)



„Inte tillsammans, inte isär“, akustické demo. Později v archivech se objeví i jiná verze. Nahrál jsi ji až dvacet let po tom, cos ji napsal pro

Mazarin. Řekni nám o tom něco.



Jo, napsal jsem tuhle písničku na začátku 80. let pro moje druhé sólové album Scener. A jak jsi řekl, na jiném CD bude ještě jiná verze z roku 1994.

Tahle verze zde je z roku 2003, z června. Nahrál jsem ji těsně před turné Mazarin. Chtěl jsem ji hrát živě, takže prostřednictvím dema jsem si ji

chtěl oživit, trochu jsem přepsal text. Než jsem s tím šel na hlasovou zkoušku.



Turné Mazarin jste připravovali velmi narychlo. Vzhledem k obrovskému úspěchu desky Mazarin. Proč jsi vybral tedy tuhle píseň?



Turné Mazarin bylo... Já nevím, co jsem tenkrát očekával. Vydal jsem Mazarin a byl to takový úspěch! Nevěděl jsem, co pak na turné hrát kromě skladeb

z téhle desky. Tak jsem procházel moje sólovky a zkoumal, co vlastně všechno mám. Moc toho nebylo, ale zahrál jsem pár skladeb ze začátku 80. let včetně

téhle a taky něco od Gyllene Tider. Ale ne moc. A tahle konkrétní píseň je skvělá na zpívání živě. Máme skvělou kapelu a ta písnička je celkem jednoduchá na

zazpívání a k tomu má takový letní nádech.



17 Hjärta av glas (T&A Demo – Jan 6, 1986)



„Hjärta av glas“ – další song z osmdesátých let. Taky jeden z těch, ke kterým jsem udělal několik dem. Tohle konkrétní jsem nahrál v lednu

1986 v Tits & Ass Studiu. Vzpomínám si, že na něj přišla řeč, když jsme se bavili o prvním albu Roxette, ale nikdy jsem tu píseň nepřeložil do

angličtiny a tenkrát jsme si, myslím, říkali, že máme lepší písně než tuhle. Něco v ní se mi ale líbí. Ruku do ohně bych za to nedal, ale asi jo.



18 I Like It Like That (T&A Demo – Jan 24, 2002)



„I Like It Like That“ se objevila až na desce Son of a Plumber, ale natočil jsi ji na začátku roku 2002.



Jo, v lednu 2002, a měla ji zpívat Marie. Byla určena na Roxette výběr The Ballad Hits. Původní záměr byl mít na každém výběru dvě nové písně, takže

celkem 4 nové písně. Zvládli jsme ale nahrát jen tři, protože Marie onemocněla.



V září ji diagnostikovali mozkový nádor. Velmi těžká doba. Když se ohlédneš zpátky do těch dnů, když jste končili RS turné a na jaře 2002 natáčeli

tyhle nové písně pro výběrovky. Dívali jste se na videoklipy a v nich Marie vypadala výborně. To muselo být skoro nemožné si připustit, že má smrtelnou

nemoc.



Bez debat. Byla to těžká doba... Ale i tak je tahle píseň jedna z mých oblíbených. Myslím, že by zněla skvěle, kdyby ji Marie zpívala. Tak jsem ji

schovával v šuplíku, až jsem ji vydal na SOAP albu v roce 2005. A tady máme demo z ledna roku 2002.



19 Ghost In The House #1 (T&A Demo – Oct 19, 1997)



Tenhle track je fakt jak z jiného světa.



Jo, to je „Ghost in the House“ verze 1. Taková byla původní idea – mít na desce RS víceméně instrumentální úvodní skladbu. Ne RS, pardon. HAND! Už

stárnu.



A nahráli jste ji? Nebo skončilo jen u dema?



Ne, nikomu kromě mě se ten nápad nelíbil. Takže jsme udělali ještě jinou verzi – tu, co už jste slyšeli. Napsal jsem k tomu text a udělal pořádnou

píseň. Ale stejně jsme ji nepoužili. O mnoho let později jsme použili část té písně v songu „Ande i en flaska“ na FFF albu Gyllene Tider. Takže nakonec

to vedlo k něčemu fakt dobrému.



Dohadoval ses s ostatními kvůli tomu, aby album otevírala instrumentálka? A jak dlouho?



Asi několik sekund. Sám jsem pak uznal, že to byl nesmysl. Navíc tam máme fakt výbornej otvírák „Crush on You“. To album celkově vznikalo dost

komplikovaně. Hodně jsme na něm dělali ve Španělsku a měli jsme tuny materiálu, ze kterých jsme vybírali. A jakmile něco nedávalo smysl okamžitě, zavrhli

jsme to a už jsme se k tomu nevraceli. Ani k tomuhle demu.



Až doteď!



20 Lycklig jul (T&A Demo – Oct 3, 1985)



„Merry Christmas“!



Hohoho! „Lycklig jul“, „Happy Christmas“!



Happy Christmas, war is over. (píseň J. Lennona – pozn. překl.)



Přesně nad tím jsem přemýšlel. Kde jsem předtím tenhle název slyšel.



Tohle demo jsem natočil v říjnu 1985. A myslím, že to bylo ve stejném měsíci, kdy vyšlo moje druhé sólové album Scener. Asi jsem to napsal jako

vánoční příspěvek. Nikdy jsme to ale pořádně nenatočili. Skončilo jen u dema.



Zkouším teď tvoji paměť, ale nebylo to kvůli EMI?



EMI ve Stockholmu? Pravděpodobně ano, asi se jim nelíbila. A nevím proč. Je to zábavná písnička.



To mi připomnělo jinou píseň, která byla nahraná ve stejném čase, „Swingtime“. Energická pecka z osmdesátých let. Na ní bys měl být pyšný.



Byl jsem. Tenkrát jsme si to nahrávání ve studiu hodně užívali a je to slyšet.



Teď budu trochu hádat, ale máš ještě jednu píseň, která je na albu Scener, jmenuje se „Bla December“, Blue December (Modrý prosinec – pozn. překl.) a

tu já mám spojenou s Vánoci. Akorát tenkrát to EMI nezvládla a vydala ji až v lednu.



Přesně. To je něco, co bychom měli říci světu: Pokud chcete něco vydat na Vánoce, musíte to udělat před Vanoci, ne až po.



Přátele, dávejte pozor! Moudrá slova od Pera Gessla.



Děkuji, příteli. Ale s touhle písní „Lycklig jul“ to dopadlo jinak – nevydali jsme ji vůbec.



21 Start! (T&A Demo – Feb 19, 1988)



Tuhle píseň jsem napsal pro Look Sharp! album a demo jsem udělal v únoru 1988. Vlastně jsem i dost váhal, jestli ho dát do tohohle výběru, protože

z něj nejsem moc nadšený. Myslím, že nepatří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy napsal. Ale na druhou stranu to ukazuje, že abych se dopracoval

k „The Look“ nebo „Listen to Your Heart“ nebo „Dressed For Success“ nebo „Dangerous“ a dalším z dalších desek, musel jsem napsat i nějaký odpad.

Jako třeba tohle. Hrál jsem to Clarencovi i Marii a nikomu se to moc nelíbilo. A když to tak zhodnotím, bylo rozumné rozhodnutí ho tam nedat.



Je tam ale spousta myšlenek.



Ty jsi jediný, komu se líbí! Tak teď se hodí! :D



Myslel jsem to tak, že je to zajímavá píseň a možná by šla předělat do něčeho jiného. Myslím, že je zajímavé dívat se na písničky znovu a jinak. Mám na

mysli třeba aranžmá. Tohle je z roku 1988.



To určitě. Zvuk konkrétně tohoto období je o moc zajímavější než píseň samotná. Tenkrát to byl, jak to říct, styl aka „Scritti Politti“ (britská kapela –

pozn. překl.), všechny ty syntezátory kolem... Ale text a píseň si můžeš samozřejmě vzít.



Díky. O tom si ještě povíme, protože když ty si sám vydáváš svoje vlastní archivy, tak já vsázím láhev dobrého vína, že tahle se objeví na příští albu

Pera Gessla za pět let.



:D Už musím jít!



22 Saken slar mej som pa huvudet (Harplinge Demo – Mar 2, 1977)



Dostáváme se k úplně nejstaršímu demu na celé téhle kolekci – „Saken slar mej som pa huvudet“, „The Thing Hits Me Like on the Head“. Souhlasíš

s překladem?



Ne úplně: „The Thing Hits me on the Head“, v angličtině by to mělo být něco jako „The Thing Hits me Like a Hammer on the Head“ (To, co mě zasáhlo

jako kladivem do hlavy – pozn. překl.). Ten název je trochu švédská úprava, pochází od jednoho švédského komika, Hanse Alfredsona, který tu větu řekl jako

vtip.



Když tě něco zasáhne, zaujme, musíš to vidět, takhle jsi to myslel?



No, tak nějak. Já nevím. Hele, chodil jsi někdy do školy? :D



„The Thing Hits Me Like on the Head“?!



No, pojďme radši dál. :)) Tohle je pravděpodobně úplně první nahrávka s Matsem Perssonem. V roce 1977 jsme hráli jako duo, hodně ovlivněni novou

vlnou a to vše v kombinaci s Matsovou nekonečnou posedlostí status-quo.



A taky progresivním rockem, ne?



No, byli jsme ve Švédsku, takže jsme si to mohli dovolit. Měli jsme duo s názvem Grape Rock, se kterým jsme natočili pár nahrávek. Tohle je první

z nich z března 1977 a konkrétně tady je to ze zvukové zkoušky z jednoho malého domku poblíž Matsova domu v Harplinge ve Švédsku.



Tahle společná dema jste nahrávali na jaře roku 1977. Kdy jste se vlastně poprvé potkali? Muselo to být chvíli předtím, na podzim 76?



MP, vzpomínáš si, kdy my dva jsme se poprvé potkali?



Mats Persson: Jo, možná někdy před Vánoci 76.



Tak nějak.



Takže jste se znali už z dřívějška?



Chodili jsme na stejnou školu, Mats hrál v jiné kapele. A můj nejlepší kámoš jim dělal basáka. Pak mě Petr, ten kamarád, pozval na několik zvukových

zkoušek. Bavilo mě hrát s kámošem v jedný kapele. A tak jsem poznal Matse. Muselo to být v roce 1976. Když jsme dělali tohle konkrétní demo,

Mats byl ale stále v té druhé kapele jako bubeník. On teda začínal jako trumpetista, pak byl bubeník, kytarista, klávesák.



Jo, na téhle nahrávce jsou právě slyšet jeho pověstné bubny.



Nahrávali jsme to postupně. Měli jsme dva stroje a nahrávali jsme jednotlivé nástroje separátně. Ani nevím, jestli to byly dva rekordéry nebo jeden

rekordér a jeden přehrávač.



MP říkal, že asi byly dva. Jeden byl Sony TC 366, to byl ten tvůj.



Jo, to je on. Pořád ho mám. Je úžasný. Má... jak to říct, neznám to anglické slovo...



MP: Zkosený.



Zkosený předek! Díky. A zněl výborně.



Dobře, ale to nejzajímavější pořád je, že jste se seznámili a okamžitě společně začali nahrávat. A takhle to pak od té doby funguje mezi vámi pořád?



MP: Ano, hudba nám přišla o hodně zajímavější než učení.



To jsme měli společné. :))



Ještě si vzpomínám, že Mats chtěl hrát na kytaru. Vždycky mi říkal: „Chci hrát na kytaru, ne na bubny!“ Chtěl hrát na kytaru, sóla. Tak jsme nakoupili

efekty, Maestro Fuzz nebo MXR. MXR byly tenkrát hodně drahé. Ale zase jsme mohli experimentovat se zvukem. Nakonec jsme zajeli do Londýna a koupili kytary.

Akorát nám nezbyly peníze na clo, takže nás policie zadržela, všechno nám sebrali a musel jsem psát na úřady. Nakonec nám všechno vrátili, ještě jsme si pak

nakoupili zesilovač Marshall. To byly skvělé časy. No a tak tohle je ta naše první společná nahrávka. Zase jich máme víc, ale tahle, myslím, nikdy nebyla

zveřejněná. V knize...



V té tvojí biografii?



Jo, tam je ještě jiná verze. Tahle je ale úplně neznámá. Tak si ji užijte. Takhle to znělo v březnu 1977 v Harplinge.

Diskuze ke článku - počet příspěvků: 11


--- Generated by roxette.cz -----