The Roxette Demos! - vol. 2
 01.01.1970 - Roxetteer
-

1 7Twenty7 (T&A Demo - Nov 20, 1997)



Vítejte u druhé části Gessleho archivů s demy Roxette písniček. Začínáme s „7Twenty7“ z podzimu 1997. Tohle přišlo hned za tvojí první sólovou anglickou deskou TWATG, takže logicky je v tom spousta kytary.



Jojo, hodně kytar. Tuhle písničku zbožňuju. Podle mě je fakt hodně dobrá. V demu to zní, jako kdybych hrál na opravdové bubny, ale nenechte se mýlit, jsou to smyčky. Tuším, že je dělal Christer Jansson ve Stockholm Studios. A MP jako vždy odvedl pořádný kus práce, smíchal všechno dohromady a stvořil tenhle skvělý track. Roxette verze ale nakonec nezní takhle, je o hodně víc umělá a například má i jinou první sloku. Mám ale nejradši tuhle. Je to podle mě ta nejlepší verze.



Evidentně jsi ji psal v době, kdy zrovna vycházelo tvoje sólové album. Někdy na jaře 1997. Nebo jsi to napsal ještě předtím?



Ne, složil jsem to jen pro Roxette. Jak jsme se bavili už dříve – chtěl jsem několik kytarových power-pop písní pro desku HAND. Takže máme tuhle a pak třeba Pay The Price.



Byla trochu upozaděná. Vznikla v době, kdy jsi byl zrovna uprostřed druhé etapy svojí kariéry. Ta začala koncertováním s deskou Party Crasher. Tehdy jsi vlastně tuhle muziku dělal.



Přesně. A dneska je to důležitá píseň při koncertech. Je to jeden z těch songů, kdy se kapela může vyblbnout. Lidi ji nemají rádi, ale my ji milujeme. :-D A jak říkám, to demo je výborné. Tak si ho poslechněte.



2 Crazy About You (T&A Demo - June 20, 1993)



Natočeno v létě 1993. Promiň mi, ale měl jsem za to, že to byla Marie nebo Milla (Camilla Andersson – pozn. překl.), ale ono ne. To je sám Per Gessle!



Ano ano. Zním hodně podobně. To je moje ženské alter-ego. Takhle to zní, když zpívám hodně vysoko. „Crazy About You“ jsem napsal pro C!B!B! a hned, jak jsme to s Matsem natočili, měl jsem za to, že to bude singl. Skvělé! Cítil jsem se výborně. Na začátku desky a už takhle svěže. Akorát se nikdy na desku nedostal. :-D



Jakto?



Řekl bych, že jsme ji změnili, když to nazpívala Marie. A jí až tak dobře nesedla. Občas se stane, že se nedaří tu písničku doprodukovat a člověk ale nedokáže říct, čím to je. Když teď poslouchám tu Roxette verzi, nedává mi moc smysl. Zní dobře, ale už to není taková pecka.



Chybí tomu ten náboj.



Jo, nemá to náboj. Ale tohle demo jo. Zní dobře. Možná je to jenom pocit, ale tenkrát jsem si myslel, že dělám něco svěžího, nového. Nevím.



MP odhalil zajímavou věc s tvým a Mariiným hlasem. Když zpíváš v těch vysokých polohách...



Můj sopránový rejstřík.



... tam, kde ty končíš, Marie může pokračovat dál.



Jo a stejně tak v nízkých polohách. To je hodně zajímavé, hlavně když s tím člověk počítá při skládání. Podobně to měli třeba Beatles. John Lennon a na něj navazoval Paul McCartney, použili to v několika písničkách. Nebo třeba ABBA. Jde toho využít, pochopitelně.



3 Salvation (T&A Demo - Mar 24, 1998)



Další demo z HAND desky, 24. březen. Když jsi se rozhodl tuhle píseň natočit, neudělal jsi z toho power baladu. Je taková umírněná.



Jo, v roce 1998 jsem se nějak zaseknul na demech. Jak jsem to jednou natočil a líbilo se mi, už jsem s tím nechtěl dál nic dělat. Pamatuju si debatu s Clarencem Öfwermanem ve Španělsku, kde jsme to natáčeli. Chtěl do toho přetočit jiné bicí, ale já chtěl ponechat ty z dema. Což byla chyba. Beru to na sebe. Ale stane se. Někdy se člověk nedokáže oprostit od nálady toho dema. Většinou je to chyba, někdy je to spíš o tom, jak daleko až je ochotný zajít. Mám pár dobrých příkladů, kdy demo je lepší než finální nahrávka.



Když teda Clarence nechtěl zůstat u toho dema, jakým směrem se chtěl ubírat?



Netuším, asi to neví nikdo. Jen jsme o tom mluvili a on to chtěl shodit ze stolu a začít znovu. Já se pořád chtěl blížit k tomu demu. Ale chtěl jsem, aby to zpívala Marie. A taky to nazpívala a odvedla fantastický kus práce. Pořád si myslím, že je to skvělá píseň, nejlepší balada na desce. Udělali jsme k ní perfektní videoklip s Antonem Corbijnem někde v Itálii, tuším. Ale demo jsem udělal v Halmstadu v Tits&Ass Studiu v roce 1998.



4 How Do You Do! (T&A Demo - Apr 4, 1992)



Velký letní hit roku 1992. Tady jako demo, které se ti podařilo nahrát během turné Joyride.



Jo, chtěli jsme nahrát novou desku Tourism v průběhu turné v hotelech a dalších místech po světě. Chtělo to nové skladby a tak jsem napsal tuhle. A věřil jsem, že to bude hit. Přesně ten bubblegum power-pop styl, který já rád. Stejný styl jsem použil ve spoustě dalších písní, například Real Sugar nebo i The Look má některé podobné prvky. Ale našel bych i víc příkladů. Zpěv z tohohle dema jsme použili i na finální nahrávce. Vzpomínám si, že Mats říkal, že posílá můj part na kazetě do studia ve Stockholmu.



Jen jestli si to dobře pamatuješ! :-D Digitální audio kazeta, jo?



Ano, přesně ta. Ale zní to výborně a stal se z toho zásadní hit, a pořád je.



Pochopitelně, že tuhle hrajete na koncertech.



Jistě.



A důvod, proč jste ji nahrávali ještě jednou, byla ta mluvená část?



No ta mluvená část patří Marii, stejně jako zbytek vokálů.



Tahle píseň je zase nahrávaná postupem „uč se z dema“. Je už hodně...



...skoro hotová. Má skoro všechno, co by měla mít.



5 Looking For Jane (T&A Demo - Feb 15, 2000)



Tohle demo jsem nahrál v Tits&Ass Studiu v únoru 2000 pro album RS. Měli jsme ve studiu takový přístroj, vokalizér. S ním jdou vyrobit falešné vokály, které mi přijdou, že znějí skvěle.



Mně to spíš přijde jako omyl roku 2000.



:)) No může být. Používali jsme ty falešné vokály  tehdy dost často. Jasně je to slyšet na refrénu „Looking for Jane“. Jsem s touhle písní spokojený. Akorát nevím, proč to vlastně zpívá Marie, protože daleko větší smysl by text dával, kdyby to zpíval chlap. Ale kdo by si pamatoval? Možná ty, Svene? Ty víš všechno o všem!



Tak v tomhle případě nemám tušení.



No dobře, ale každopádně – líbí se mi. Poslechněte si a udělejte si vlastní názor.



6 Fading Like A Flower (T&A Demo - Aug 31, 1990)



Tohle jsme natočili na konci září 1990 tady v Tits&Ass Studiu samozřejmě pro Joyride. Okamžitě jsme měli jasno, že máme něco hodně zásadního, silnou baladu, která perfektně sedla do té doby a k Roxette. Od začátku jsem věděl, že to bude hit, a pak se ještě přidala Marie se svými vokály. Skvělé sloky, skvělý refrén, skvělé intro.



Docela legrace poslouchat to demo. Jak jsi se pokoušel vyrábět aranže pomocí prastarých syntezátorů. Něco se zdá, že přetrvalo až do finální nahrávky, zatímco něco ne.



To samozřejmě. Ale proto se dělá demo. Aby to bylo dokonalé, necháš v písni to, co ji posiluje, a vyhážeš to, co ji sráží k zemi. Fakt hodně vzácně se stane, že se ti poštěstí sesbírat v demu jen to dobré.



Bezesporu jde o jeden z největších hitů Roxette a taky o jeden z pilířů živých vystoupení, a těžko to bude někdo někdy zpochybňovat.



Každý tu píseň má rád. Je to tak jasná volba na koncert. K tomu to výborné video... Tenhle singl následoval hned po Joyride a skončil na druhém místě v USA. Ale nejen tam. Byl to velký hit celosvětově. Monster track.



7 Joyride (T&A Demo - May 23, 1990)



Demo k titulní písni z vašeho třetího alba Joyride jsi natočil v květnu 1990. Měl jsi ale ještě dřívější verzi s názvem Joyrider!



Hmm, pokud mě paměť neklame, natočili jsme 22. května akustickou verzi a až den na to tuhle. Ta už je ale o hodně víc produkovaná. Velmi vzácně se stane, že mám demo tak podobné finální nahrávce. Ale zkrátka při nahrávání to všechno klapalo, sedlo k sobě, dávalo smysl. Mockrát se to nestalo, ale tady ty pískané pasáže, základní linka se sekvencerem. Prostě skvělá písnička byla na světě. Vznikla ze vzkazu od mojí ženy, která mi napsala: „Hej din tok, jag älskar dig“, což je anglicky „Hello You Fool I Love You“. Takže to pak bylo – a hele, tohle musím zhudebnit! No, začal jsem hrát akord A a už to bylo.



Bavíme se o autorských pochodech. Tehdy byla skvělá doba, It Must Have Been Love kralovala světovým žebříčkům. A ty jsi zrovna skládal vaše čtvrté číslo 1.



Někdo nemá rád práci pod tlakem, já naopak. Úspěch desky LS a filmu Pretty Woman mě povzbudil k dalšímu albu. Myslím, že tenkrát jsem měl jedno z nejlepších autorských období. Nevím, proč to tak mám. Možná moje podivné dětství. :))



Kdysi jsi řekl, že to byla stejná situace, jako když ABBA přišla s Mamma Mia.



Určitě. Byli jsme na tom úplně stejně. Každý netrpělivě čekal na náš další krok. Vzpomínám si na rozhovor v nějakém americkém rádiu. Singl Joyride tam vyšel později. Kvůli krizi v Kuvajtu v roce 1991. Opozdil se asi o 6 týdnů, ale představili jsme ho pro rádia během toho rozhovoru. Potom jsme byli v baru a chodili k nám lidi a jen říkali: „Gratulujeme k dalšímu číslu 1. Bude to senzace. Zrovna jsme to slyšeli.“ Odcházeli jsme opravdu v dobré náladě.



8 Charm School (T&A Demo - Sep 10, 2009)



No, a jsme u titulní písně, která nikdy nebyla titulní...



No jo, tenkrát jsme ji natočili, asi že bude titulní, ale nezněla moc dobře. Tak jsme ji odložili do šuplíku. Další verzi jsme natočili a nakonec dali i na desku Travelling. Změnil jsem název na Touched By The Hand Of God. Takže tohle je akustické demo z Tits&Ass Studia ze září 2009.



A taky jsi využil možnosti a zmínil v textu Arta Garfunkela.



Jo. „I guess my kind of talkin’ was misplaced like hell just like the “funk” in Art Garfunkel“. Není to legrační? :)



Poezie!



Jo, poezie. Per Gessle v nejlepší formě.



 



9 A Thing About You (T&A Demo - Dec 26, 2001)



Jedna z mých nejoblíbenějších. Vtipné je, že to intro odsud je i ve finální nahrávce. V podstatě celá ta píseň je ve finále demo.



Ano, z velké části jsme použili demo nahrávku. Moje vokály, akustickou kytaru. Prvotní nápad byl, že to celé natočíme v monu a až potom rozmixujeme do sterea. Samotné demo bylo výborné, takže jsme potřebovali jen málo další práce, semtam něco a samozřejmě přidat Marii, přetočili jsme sólo.



Jak hodně si téhle skladby ceníš napříč tvými baladami? Je to od základu jednoduchá písnička.



Když jsem ji skládal a nahrával, cítil jsem to jako... bylo to fajn, ale měli jsme v plánu natočit asi šest nebo osm písniček na připravované výběrovky The Pop Hits a The Ballad Hits. Měl jsem tehdy tvůrčí období a tuhle píseň jsem napsal jako první. A předtím jsme dlouho nic nenahrávali, takže šlo o první demo, které jsme  tady v Tits&Ass Studiu po dlouhé době udělali. Zkoušeli jsme různé věci, MP nakoupil nové vybavení, tak jsme čekali, co z toho bude. A vylezl z toho hit. Ale mezitím jsem se poohlížel po dalších písních. I Like It Like That, Breathe, Something at The System... Bylo jich víc, které se mi líbily.



Když se ohlédneš zpět, jak se ti ta písnička líbí teď?



Myslím, že je to jedna z našich nejlepších balad. Něco v ní je hodně atraktivní. Ta melodická linka, jak pořád roste. To je něco, co jsem mockrát neudělal. A líbí se mi to. Tenkrát jsem nevěděl, co z toho bude, ale povedlo se.



10 Sleeping Single (T&A Demo - May 22, 1987)



Podruhé narážíme na tuhle píseň v Archivech. Už jsme slyšeli původní nahrávku z roku 1986, ale tahle už zní učesaně jako Roxette.



Ano, tohle demo je z Tits&Ass Studia, z května 1987. To už jsem dělal pro LS. Musel jsem napsat anglický text, protože jsem měl jenom švédský. Upravil jsem ho pro Marii. Pak už to do sebe zapadlo. Udělal jsem ho trochu víc taneční. Zapojil jsem Matse, aby hrál trochu rozjuchanější kytaru, ty kytarové pomlky. Aby to znělo trochu víc rytmicky.



Jo a Mats si stěžoval, že to musel odtrpět celé sám. S dnešní elektronikou natočíš dvě tři smyčky a pustíš to dokola.



No jo, musel hrát celou dobu. 3 minuty a 45 sekund. Chudáček.



Respekt!



:D Ale zvládl to na výbornou, jako vždy. A je to skvělá písnička. Mám ji hodně rád. A jak jsem říkal, když Marie ve studiu zpívala a Clarence tomu dodal šťávu, zní to perfektně. Pro mě jsou „Sleeping Single“ a Paint stejně důležité jako The Look, Dressed For Success a Listen To You Heart.



Proto, že utvářejí nový směr, kudy se Roxette budou ubírat.



Mají prostě jedinečný zvuk.



 



11 Run To You (T&A Demo - Dec 12, 1992)



Píseň, která se objevila na desce C!B!B! v roce 1994. Zde její demo z roku 1992. Napadlo mě hned zkraje, jestli to intro nepochází spíš od Gyllene Tider?



No, možná. Tahle skladba byla problémová. Připadala mi dost podobná jako Fading Like a Flower. Natáčení desky začalo v Itálii v Capri a měli jsme s tou písničkou problém. Nechtěli jsme, aby to znělo jako FLAF 2. Nakonec to byl Anders Herlin (hrál na basovou kytaru), kdo navrhnul, abychom to hráli trochu víc akusticky, na akustickou kytaru. A najednou to mělo úplně jiný zvuk a stala se z toho velká věc. V tomhle demu je to FLAF trochu slyšet. Ale dostali jsme se přes to a udělali hodně dobrou písničku.



12 Knockin’ On Every Door (T&A Demo – Aug 15, 1989)



15. srpen 1989. To byl rok, kdy se u Roxette děly ty nejzásadnější změny. Na jaře jste prorazili s The Look a srpen toho roku, to muselo být ve stejném čase, když jsi předělával a nahrával novou verzi It Must Have Been Love pro soundtrack Pretty Woman. A to jsi samozřejmě nemohl tušit, že se z něj stane superhit.



Jo, srpen 89. To jsme navíc zrovna připravovali Listen To Your Heart. Takže vůbec nevím, kde jsem vzal čas na natočení tohohle dema. Písnička je dost stará. Na jiném CD v téhle kolekci je ještě její starší verze s názvem Rocket. Pod tímhle označením se zrodila. Pak jsem přepsal text, změnil rytmus a vznikla „Knockin’ On Every Door“. Je v tom ale slyšet vliv původního dema. Taky je tam použitý bicí automat, ale zároveň je tam spousta akustických nástrojů. Nakonec jsme to natočili pro Joyride a stal se z toho jeden z mých oblíbených songů na desce.



Clarencovi Öfwermanovi se původní Rocket nelíbila, ale tobě se tímhle trikem povedlo ji protlačit, i když byla v hledáčku, jo?



:-D Nějak tak. Ona se ta písnička změnila v mnoha směrech. A to ještě přišel Jonas Isaksson a nahrál kytarové riffy. Hodně se toho změnilo. Myslím, že na konci byl Clarence spokojený.



13 Do You Wanna Go The Whole Way? (T&A Demo - Mar 21, 1993)



Tohle demo jsem udělal v březnu 1993 pro desku C!B!B!. Vždycky se mi tahle písnička líbila. A i demo. Skvělý kytarový riff od MP, super název. Asi ale doplatila na množství skladeb na desce, bylo jich tam opravdu hodně. Tuším, že tahle píseň byla až někde na druhé straně.



Na CD byla 11. v pořadí. To je dost daleko, byla to hodně našlápnutá deska. Ale zmínil jsi tu melodickou linku.



Jo, myslím, že není úplně typická pro ty akordy. Z hudebního hlediska je to hodně zajímavá píseň. Vždycky jsem ji považoval za jednu z mých nejlepších.



14 It Must Have Been Love (Christmas For The Broken Hearted) (T&A Demo - Apr 14, 1987)



Nenápadná skladbička, kterou nikdy nikdo neslyšel :)



Ten příběh kolem „It Must Have Been Love“ je takový: Tohle demo jsme udělali v dubnu 1987, v době, kdy jsme se snažili zaujmout nějakou nadnárodní nahrávací společnost. A v německé EMI nám poradili, ať napíšeme vánoční písničku, protože s ní je jednoduché se do rádia dostat. Tak jsem napsal vánoční refrén, ale pak už jsem ji vydat nechtěl. Nelíbilo se mi to. Nakonec se z toho ale stal velký vánoční hit tady ve Švédsku. Hodně pozitivně hodnocený, na konci roku 1987 získal zlaté ocenění. Ale na desku jsme ho nikdy nedali, kvůli vánočnímu refrénu, vydali jsme ho jen jako singl. Po několika letech, když už jsme byli celosvětově známí, oslovili nás, abychom přispěli do hollywoodského filmu, který se nakonec jmenoval Pretty Woman. Chtěli baladu. V té době ale Pretty Woman vůbec nevypadalo jako nějaký zázrak. Richard Gere byl umělecky spíš na sestupu, Julia Roberts teprve začínala, nikdo ji neznal.



A taky původní název byl 3000 dolarů.



Tak nějak. No prostě to bylo všechno takové nanicovaté. A když se nás zeptali, jestli se toho chceme zúčastnit, řekli jsme jim, že nemáme čas nahrávat novou píseň. Jezdili jsme totiž všude po světě, dělali promo desce LS.  Ale vzpomněl jsem si, že máme tuhle vánoční baladu. Tak jsem jim řekl: „Heleďte, máme tuhle skvělou baladu. Můžete ji mít, jenom trochu změníme text. V podstatě ‘Christmas’ day’ na ‘Winter’s Day’ nebo tak něco.“ Tak jsme to udělali, malinko jsme ji oživili kytarovým intrem. No a pak jsme o ní dlouho nic neslyšeli. Až jednou, při nahrávání něčeho, mi volá Garry Marshall, režisér toho filmu: „Jen jsem vám chtěl říct, že tu písničku hodně moc miluju. Předělal jsem ten film tak, aby tam zůstala skvělá scéna pro ni, beze slov. Ten její text mluví za vše. Je to hodně silná scéna ve filmu. Je to fantastické. Chtěl jsem jen poděkovat.“ Tak jsem mu řekl: „OK, krásné, na shledanou.“ :-D No a čas šel dál a z Pretty Woman se stal megahit. Vydělal snad 800 milionů a stal se jedním z nejvýdělečnějších filmů v té době.



Píseň byla třetím číslem 1 ve Spojených státech.



Jo, zničehonic jsme přišli k takovému super hitu.



Ale všechno začalo tímhle demem. A vtipné je, že tým kolem Roxette, protože Richard Gere nebyl kdovíjak slavný a Julii Roberts neznal vůbec nikdo, nebyl vůbec přesvědčený o tom, že byste se toho měli účastnit. Ale hodně jste se spletli a hádám, že rozhodnutí jako tohle ti vydělávají na Ferrari :))



No jo. Myslím, že společně s Listen To Your Heart je „It Must Have Been Love“ náš úplně největší hit. Ta tenká hranice mezi tím natočit hit a natočit propadák je fascinující. Stejná písnička a kdyby se nenatočil ten film, nikdo by o ní nikdy neslyšel. Teď ji hrajou na Vánoce všude. Ale tak to prostě je. Když se podívám na všechno, co jsem za život napsal, ten rozdíl mezi songem, který se stane prvním singlem desky, a tím, co se na desku ani nedostane, je tak malý! V určitých chvílích ty dvě písničky jsou si rovny. Jedna to ale vyhraje a druhá ne.



Mohlo to být takové německé vánoční Ošklivé kačátko století.



Možná, něco takového. Je to fascinující, že?



15 Dressed For Success (T&A Demo - May 20, 1987)



První singl z desky LS jste natočili na jaře 87. Vypadá to, že jste tenkrát byli ve velmi dobré náladě.



Jo, měsíc po natočení dema IMHBL. Bylo to bezesporu fajn jaro, vydali jsme první desku Roxette. Měl jsem v plánu přijít s písničkami, které bude chtít Marie zpívat a bude je mít ráda. A „Dressed For Success“ jsem napsal jen pro ni. Máme tam sice takový ten rozhovor, když se jí ptám Whatcha gonna tell your mother? a ona odpovídá, ale jinak je to jenom její song a její hlas z toho dělá neuvěřitelně dobrou skladbu. Hned jak jsme ji natočili, věděli jsme, že máme první singl. Je to výborná píseň, speciálně Mariiny vokály. Takhle tedy znělo demo v roce 1987. Je fajn.



16 Turn Of The Tide (T&A Demo – Jan 5, 1999)



Podruhé se nám představuje „Turn Of The Tide“. Možná „(Re)Turn Of The Tide“? Dobře, nedostala se na HAND, takže jsi jí dal druhou šanci na RS.



Jo, původně měla přijít na HAND, tu verzi z roku 1997 jste slyšeli už dříve. Tohle je druhé demo, z ledna 1999. Pro desku RS. Stále jsem byl přesvědčený, že to je skvělá balada. Jen jsem ji trochu poupravil, abych ji předvedl Marii a Clarencovi znovu. A zas to nefungovalo! Nenatočili jsme ji. Nakonec se dostala až na Travelling o mnoho let později.



Jak se ti líbí tahle verze, když ji posloucháš s odstupem času? Rozhodl by ses teď jinak?



Pořád si myslím, že je to pěkná balada. Je v tom stylu, který mám rád. Když jsme točili album HAND, soupeřila s Anyone. Je ve stejném duchu. Na RS takovéhle balady nemáme. Je to záležitost toho vyznění. Tenhle styl je mi bližší než třeba Marii nebo Clarencovi. Asi proto jsme ji dvakrát vyhodili.



17 It Hurts (T&A Demo - Mar 7, 1993)



Když jsme poslouchali tohle demo z jara 1993, říkali jsme si, že je trochu divné, že se nedostalo na C!B!B! a pak ani na HAND. Ale napsal jsi ho pro C!B!B!, ne?



Jistě, ale z nějakého důvodu jsme ho tam nedali. Evidentně nám tam ale nechybělo. Na desce byly dvě akustické písničky – Place Your Love a First Girl On The Moon. Tahle trochu vyčnívala. Ale jak jsi říkal, když se podívám zpátky, je to pěkná písnička a má i dobré demo. Je jednoduché, ale má zajímavou melodii.



Jo, je tak trochu samo pro sebe.



Podruhé jsme tu písničku natočili ve Španělsku, pro HAND. Myslím, že ta verze už byla někde vydaná. Zpívá v tom Marie. Asi Roxbox? Ale i tak jsem udělal ještě několik dem, s různými aranžemi. Tohle je ale moje oblíbené.



18 Reveal (T&A Demo - Apr 9, 2006)



Tuhle písničku jste natočili na jaře 2006 jako jednu ze dvou, které jste dali na Roxbox u příležitosti 20 let existence Roxette.



Správně. Natočili jsme Reveal a One Wish. Myslel jsem, že Reveal bude další velká Mariina balada. Ale produkce nešla úplně podle očekávání, asi to byla moje chyba. Neměl jsem žádný pořádný nápad, jak ji zprodukovat. Tohle demo je jenom moje kytara a zpěv. Pořád si ale myslím, že to má hodně melodie i dobrý text. Asi jsme mohli odvést lepší práci, ale někdy se prostě nepodaří.



Měli jste za sebou skoro čtyřleté trauma, kdy Marie bojovala o svůj život. Nikdo si nebyl jistý, co bude dál.



No a taky bylo zvláštní se znovu dát dohromady a spolupracovat. Museli jsme začít úplně od nuly. Poprvé jsme natáčeli v Aerosol Grey Machine (nahrávací studio – pozn. překl.) na jihu Švédska. Tam to Marie neznala, bylo to komplikované.



A tys přešel rovnou od SOAP projektu, kde jsi skládal hudbu hodně blízkou tvému srdci, ale dost daleko od stylu Roxette.



Zcela jistě. Pro mě ty roky byly hudebně určitě přelomové. Deska Mazarin, vzkříšení Gyllene Tide v roce 2004, pak SOAP. Tolik věcí mě hudebně změnilo. Netušil jsem, co jsem od toho čekal, ale když poslouchám tohle demo z roku 2006, slyším, že ta písnička mohla jít úplně jiným směrem. Ale tenkrát jsme k tomu neměli příležitost.



Zní to, jako by ses snažil zase zachytit Roxette vlak. Netušils, kam vlastně pojede.



Jojo, máš pravdu. Pro tentokrát! :-D


Diskuze ke článku - počet příspěvků: 8


--- Generated by roxette.cz -----