 | |
Way out
abysmo: Klasická kytarovka na rozjezd alba. Není špatná, ale měl bych dvě výtky. Je příliš krátká a příliš jednoduchá. Nemá dostatečný drive, energii a v závěru ztrácí nápad i dech a opakuje se. Nejsvětlejším místem skladby je klasický bridge, který je výborný a posouvá skladbu o level výš. První skladba alba a všem je jasné, že kytary jsou zpět. Roxette se potkávají se Son Of A Plumber. 7/10
Aceman: Pro mě jednička na albu, od začátku do konce parádní zvuk, po půlce následuje Perova vsuvka s prostorovým zastřením hlasu, která skladbu ještě více oživí, song nenudí od začátku do konce. 10/10
Honza: Skvělý začátek alba, Per at his best…. Plná zajímavých hudebních myšlenek, opravdu jak z Joyride alba. Mezihra dokazuje, že Per je pořád pln kreativity. Trošku mi vadí zvuk kytar….chybí tomu Jonas, ostatně jako zbytku cé-dé. 9/10
Roxetteer: Připomíná mi start Crash!Boom!Bang! Úderná rychlá skladba v režii Pera a skvěle hravý text. 9/10
Majsi: PG jak ho známe, hezký otvírák alba. Ze začátku mi přišla zvláštní, přijde mi jako Stupid II, ale Stupid rozhodně není :-) Líbí se mi čím dál víc. Mohlo tam být ale trošku více MF.
No one makes it on her own
abysmo: Piáno a Marie. Že to je málo? Není. Nádherně přednesená skladba, Marie se v ní snaží zpívat jako na svých sólovkách. Country nádech piána se střídá s beatlesovskými kytarovými postupy. Skladba postupně graduje, přidává se elektrická kytara a kytarové sólo střídá Mariin vokál a sborové oooh-oooh. Jednoduchá a přesto pocitová záležitost. 7/10
Aceman: Zajímavá skladba, která si drží své tempo od začátku do konce, Marie zní přirozeně. 9/10
Honza: Písnička jako vystřižená z HAND. Nemá takovou pompézní aranži, zní trošku víc, jako Perovy demáče, záměrně maximálně přizpůsobené Marii. Písničce trošku uškodil zvláštní mix bicích. Obecně písnička mohla být líp smíchána, ale samotná je krásná. 9/10
Roxetteer: Marie zpívá v jedné z nejlepších balad na albu. Piáno a elektrická kytara. A ještě jednou - perfektní Mariin zpěv. 7/10
Majsi: Tak tohle je přesně to, na co jsem těch 11 let čekala...... WOW!!!!!!! MF v tom nejlepším, písnička na mě má podobně účinky jako kdysi na první poslech Anyone - fainting, loving it, almost crying... no prostě síla.. strašně mě to dojalo a ten text... FANTAZIE!!!! A jak pravdivé, vlastně přímo že života, PG se textem opět vytáhl! Nádhera! Já jsem u ROX stejně vždy preferovala MF a její songs, to není nic nového pro nikoho, takže je jasné, že tohle je můj něj favorit, spolu se Speak to me.
She\'s got nothing on
abysmo: Spolu s \"Big Black Cadillac\" jediná skladba svého druhu na albu. Téměř taneční elektro pop song s prvky funky a nádherným retro feelingem. Pravděpodobně jediná skladba na albu, z níž energie doslova stříká. Další ukázka toho, jak lze napsat moderně znějící skladbu, která stojí na dvacetiletých základech. 10/10
Aceman: Pěkná odreagovačka, všichni známe, s odstupem času mi možná chybí trochu větší hloubka a obsah, ale Per vytvořil parádní svižnej song.
Honza: Tak to už všichni dobře znají.
Roxetteer: Všichni ji známe. Zatímco začátek alba začíná velmi slibně zvukem 90. let, tímhle songem se rázem dostáváme bohužel zpět do roku 2011. Ne že by skladba byla špatná, to vůbec ne. Jen by jí to více slušelo na Party Crasher. 7/10
Majsi: Moc mě překvapila, na první poslech ROX-hit, nezaměnitelné. A líbí se i lidem, co Rox jinak nevnímají, a i tak jim dojde, že to jsou oni. Jako song pro comeback super výběr. Je pravda, že trochu málo MF, ale i tak super věc. K čemu to přirovnat? Možná k Centre of the heart, něco na ten styl. Líbí se mi ale čím dál víc, takový moderní The Look :-))
Speak to me
abysmo: Tak tohle je vrchol alba. Maximalisticky, pedantsky a precizně zkomponovaná temná balada s neuvěřitelnou sílou, atmosférou a nádhernou melodií. Milovníci \"Wish I Could Fly\" dostali nástupce za svého favorita. Už první sloka slibuje mimořádný zážitek, ale když potom refrén doslova vykvete jako květina a Marie začne čarovat se svým hlasem, cítíte, že právě posloucháte jednu z nejlepších skladeb Roxette vůbec. Co se aranží týče, \"Speak To Me\" zní jakoby vznikla pro \"Joyride\". Skladba, dynamika, použité nástroje, aranže, zdvojené vokály, kytarová sóla v závěru, vše sedí jak má a výsledný efekt je ještě silnější. Pokud někdo vyčítal Roxette na posledních albech plochost balad, tady musí být nadšený. A někde hluboko na pozadí cítíte nádech alba \"Pearls Of Passion\", skoro jako byste smíchali \"Voices\", \"Surrender\" a \"Wish I Could Fly\". Jednoznačný kandidát na druhý singl. Jestli tohle nevydají, tak sním booklet alba. 10/10
Aceman: Klidná pasáž Pera střídá, na mě až moc agresivní, zpěv Marie, Per zní lépe, Marie má zase skvělé vokály. Ke konci už mi přijde až moc vlezla. 8/10
Honza: Klasičtí Roxette – super! Zajímavý nápad s kytarami, Maruška si trošku šlape na jazyk, ale jinak pravděpodobný singl, radio friendly písnička, konci trošku uškodilo to sólo….chtělo by to Jonase ☹ 7/10
Roxetteer: Naštěstí se po 3 a půl minutě vracíme zpět do 90. let! Jednoznačně nejlepší track na albu. Typická Roxette záležitost. Monumentálnost podtrhuje i vcelku atypické členění a text - skoro jako by skladba měla dva refrény bez slok. 10/10
Majsi: Na tu jsem byla po ukázkách nejvíc zvědavá a opravdu nezklamala! Naprosto úžasná záležitost. PG opět mistrovsky kombinuje svůj hlas a MF nechá zářit neskutečným způsobem, naprostý hit na první poslech a husí kůže okamžitě..... naprostá špička, pro mě asi vrchol alba č. 2. Těším se, až bude singl a jsem zvědavá na live verzi..... to bude bomba! MF zní, jak kdyby ji zase bylo těch 30.... jako kdyby se vůbec nic nezměnilo, je to nádhera!
I\'m glad you called
abysmo: Zjednodušená akustická verze skladby, kterou už známe coby přeprodukovanou skladbu z bonusové verze alba \"Party Crasher\". Marie zpívá původní Perovy party, překvapením je, když pak Per začně zpívat party Heleniny. Příjemná, skladba ve které si vystačí Marie s piánem a lehkými smyčci. V jednoduchosti je síla. 8/10
Aceman: Přiznám se, ze tento styl od Set nemusím, skladba je dosti podobná např. „See me“, já mám raději svižnější songy. Na mě moc unylé. 7/10
Honza: Nejhezčí…..dokonalost sama….tomu absolutně není co vytknout….škoda, že to nemůže v téhle době být singl Sice je slyšet Eleanor rigby v mezihře, ale to nevadí, hodí se to k tomu…a motiv deště na začátku a konci….chudák Per, tohle bejt schopnej napsat, asi nic moc vzpomínky. 11/10
Roxetteer: A Per se odvážil ještě dál do minulosti. Tohle jsem 60. léta jak vyšitá. Beatles by zbledly závistí. Nejkomornější balada na albu. Jako bych na koncertě viděl to moře zapalovačů a uprostřed ztmavlého pódia Marii a Pera s kytarou. 8/10
Majsi: Jasně, PG a demo z Party crasher, ale v podání MF nádhera - trošku jako ve stylu Every day, podobná melancholie, ale to k MF naprosto patří, je to krásná verze. Tu písničku mám moc řada... připomíná mi mou první cestu do Halmstadu, po pobřeží v Tylösandu... a švédské léto k tomu. Už se těším na červenec :-)
Only when I dream
abysmo: Další kandidát na singl a další ozvěny alba \"Joyride\" (díky řízným kytarám možná spíše \"Crash! Boom! Bang!\"). Stejné aranžérské postupy, řízné kytary, nasamplovany spodek a opět skvělý duet Pera a Marie. Troufám si tvrdit, že duety na tomto albu vytvářejí polovinu úspěchu. Sloky zpívá Per, v refrénu je skladba živější a naléhavější, Marie opět zpívá jako o život, v druhé polovině nechybí klasický Perův bridge. 9/10
Aceman: Tohle je naprostá bomba, líbí se mi, že když ve sloce Marie střídá Pera, nenakopává svůj hlas vysoko, ale zní stejně zasmušile, tohle umí skvěle. Refrén také skvělý, úžasně vyvážený song. HIT. 10/10
Honza: Návrat k Look sharp albu. Temná, ale povedená, trošku zbytečně nevýrazný bicí….refrén se ale opravdu povedl….jedna z mála na CD, kde je refrén výrazně lepší, než sloka…i v textu, mezihra tomu taky docela sedne. 8/10
Roxetteer: A hop zpět na začátek 21. století. U2, Oasis... to všechno v tom slyším. Ovšem to by nebyl Per, aby doprostřed moderní písničky nevrazil country pasáž a tím z toho udělal další song hodný alba Charm School. 7/10
Majsi: Taky bomba, asi top 3 pro mě z celého alba. Trošku jako staré dobré pecky typu Big L. nebo Fireworks a to já fakt můžu! Nádherná souhra PG a MF, krásný text, co víc si přát? Takhle mají prostě znít Rox spolu a to je úplně jiný náboj, než každý sám... že :-)
Dream on
abysmo: Tahle skladba mi na tváři vykouzlila úsměv. Něco takového umí jen Gessle. Tohle je ta nejgeniálnější pocta šedesátým létům. Ani tón nenadbývá, ani tón nechybí. Výborná melodie, skvělé použití nástrojů, jednoduchá linka a geniální Clarencovo cembalo sólo, které známe z videa na SnowFish. Při této skladbě mě napadnou dvě slova: radost ze hry a upřímnost. 10/10
Aceman: Skladba, která se na album ne snad nehodí, ale je prostě jiná, taková SOAPovská. Takový zvuk neměli Roxette na albu od dob CBB. Možná Jefferson na RS je zvukově trochu podobný, prostě táborovka, refrén je pěkný, typický Gessle v sólo albu. 8/10
Honza: Pohodovka…..ta se musí líbit skoro každému ☺ Trošku jako It takes you no time to get there v sóle, další potenciální rádiovka. 9/10
Roxetteer: Vzpomínáte se slzou v oku na Fingertips. Tak to jste kápli na tu pravou píseň. 90. léta a tím bychom za sebou měli další skok do minulosti. Díky za něj! 9/10
Majsi: Tak tomu říkám Känslorna II, přesně tak to zní, jako Mazarin anglicky nebo trošku SOAP? Každopádně se to na album hodí, ale přesto to zní příliš PG sólo, chybí tam MF - ale chytlavá je, o tom žádná a moc se mi líbí. Zase švédské léto, jak jinak :-) PG prostě umí, i když tohle možná je z doby Mazarinu nebo SOAP, kdo ví?
Big black cadillac
abysmo: Alespoň jedna skladba musela znít jako z \"Party Crasher\". Šílený elktro-pop-rockový song jaké opět umí jen Gessle. Nasamplovany spodek, do něj pár řízných kytar a tentokrát ještě říznější Marie. A jeden z vůbec nejlepších bridgů alba. Bubble gum in my hairrr! 9/10
Aceman: Tento song mě hned na začátku zatlačil do sedačky. Takto hluboké a přitom čisté basy od Roxette neznám, možná „Opportunity Nox“, ale to je elektronika. Cadillac je výjimečný. Per opět po půlce nasadí svůj hlas ala „Walking like a man“. Super. 10/10
Honza: Zajímavý úlet ☺ Per chce být stále „in“. Spousta zajímavých nápadů….Trošku jako z Room servis CD, hodně „americký“ zvuk, Marie tam zní dobře. 9/10
Roxetteer: Už první tóny jasně dávají najevo, že jsme opět poskočili v čase notně kupředu. Výrazný song, který by se asi skvěle hodil na HAND. Text a Mariin hlas ovšem stojí za to! Ne každému asi sedne. 9/10
Majsi: Haha, typical Gessle typu 7-2-7, ale tohle se moc povedlo. Part MF úplně super, text ulítlý jako když si Gessle hraje na bublegum pop, ale k Rox i takový styl patří, tak proč ne :-) Opravdu dobrá pecka, hlavně na plně pecky na surroundu - skvělé!
In my own way
abysmo: Další variace \"No One Makes It On Her Own\", tedy minimalistické balady, při níž je Marie doprovázena jedním dvěma nástroji a celá skldba stojí na jejím přednesu. Ani tady nechybí bridge, který opět skladbu oživuje. 6/10
Aceman: Opět napíšu, ze tento styl moc nemusím, Prostě „looking your eyes“ po tisícáté, bohužel, Ale samozřejmě Marie má krásný hlas, od jiné zpěvačky bych tento song ignoroval, Marie prostě umí. 7/10
Honza: Ať si říká, kdo chce, co chce, podle toho Per později napsal Anyone, nádherná písnička…nádherný text slok a trošku slabší text refrénu, hodně „klasických“ fint pro „valčík“, monumentální mezihra a sólo, klobouk dolů….trošku slabší zvuk kytar, ostatně jako celé CD ☹ Asi ne rádiovka, ale krásná písnička….chytne za srdce…. A trošku generační výpověď na konci, to tam Per stoprocentně přidal později, nesouvisí to s refrénem….všichni stárneme…..asociace na Sinatru. 10/10
Roxetteer: Další balada a Mariin skvělý hlas. Vybrnkávání na kytaru. Trochu nuda. 5/10
Majsi: WOW....... zase MF v tom nejlepším, naprostá špička. Pro mě to nová písnička není, je to pecka z 80tych let, kterou PG napsal pro Niklase Strömsteda - ten ji vydal jako En gang i livet. Později i Jill Johnson, ta už anglicky. Švédská verze je ale nádherná a patří mezi moje velké favority, takže jsem byla zvědavá, jak to bude s MF v nové verzi - a nezklamala, právě naopak, verze je nádherná, text v AJ krásný, i když si na to musím po té švédské verzi - v překladu Jednou v životě - v angličtině zvyknout. Zakončení je překrásné, úžasné, a písnička je hodně oživena.. jednoznačně favorit, MF jako za starých časů, nechybí tomu vůbec nic.
After all
abysmo: Druhá variace \"Dream On\", ale tentokráte chybí to malé něco, co dělá z \"Dream On\" srdcovku. Příjemná, jednoduchá kytarovka, takové jednodušší \"The Big L.\" nebo \"Church Of Your Heart\". 6/10
Aceman: Per vypravěčem, pěkná vtíravá melodie, tohle je prostě Roxette. Jednoduchá skladba s chytlavou melodií, krása. 9/10
Honza: Písnička, jakou má Per stoprocentně rád. Trošku bittersweet a hodně motivů z Gyllenů, ale hezká….vzpomínací….sólo hodně z FFF. 7/10
Roxetteer: Hravý, houpavý song. Baví mě. Je to opět skok do doby Beatles. 8/10
Majsi: Tak to mám pocit je kříženec GT a Joanna says :-))) Ale povedený, prostě letní den v Halmstadu, zmrzlina a žvýkačka a Ipod s touhle peckou, geniální - jako PG, prostě se nezapře. Chytlavá písnička, na první poslech, ale kdo se vyzná, neřekl by, že to je Rox, ale PG sólově - a nebo předělávka od GT ze starších dob. Kdo ví, kde tahle písnička měla původně skončit, já bych tipovala na SOAP nebo EHM.
Happy on the outside
abysmo: Klasická skladba, kterou poprvé téměř přehlédnete, abyste po dvou dnech zjistili, že držíte v rukou perlu. Takové jsou ty nejlepší. Zvukově jednoduchá, samplovaná skladba postupně odkrývá svá tajemství, na povrch vystupuje tklivá, smutná melodie a Marie zpívá svým nachovým hlasem o jednom smutném, smutném místě. Tahle skladba je jedním z vrcholů alba, kdyby bylo na albu dvanáct takových, nezlobil bych se. Atmosférou mi připomíná \"I\'m Sorry\". 9/10
Aceman: Pro mě nejlepší Mariina sólovka na albu, má úžasný feeling, tohle se určitě bude líbit Abysmovi. Píseň není unylá, má parádní zvuk, Marie zní vážně, jednoduše řečeno: cool. 9/10
Honza: Nevím, proč je na cédéčku, refrény mi vyloženě vaděj ☹ nechápu ani text moc teda. 2/10
Roxetteer: A zpět dna přelom století. Zvukově mi připomíná Entering your heart. Nic extra. 6/10
Majsi: Kdo psal text?? Klidně bych tipla na MF - její typ Watercolours, ale 2011. Moc hezké, pohodové a její podání naprosto úžasné. Trošku smutné, ale takové její písničky stejně vždycky jsou - možná s výjimkou Äntligen. Je krásná, stylem mi připomíná Happy together, staré demo pro HAND. Ale moc hezká, to určitě ano.
Sitting on the top of the world
abysmo: Jednoduchá hořkosladká skladba na závěr. Možná až příliš jednoduchá, i co se melodie, aranží a samplovaného zvuku týče. Refrén je poměrně slabý, bridge je lepší. Pro mě osobně asi nejslabší skladba alba. 5/10
Aceman: Při poslechu této skladby jsem slyšel „Perfect Day”. Sice hodně vláčná melodie, ale líbí se mi, je taková krásně melancholická, nádherná. Marie zní strašně sexy. 9/10
Honza: Vzpomněl jsem si u toho na Hanku Zagorovou….osmdesátky jako vyšitý….hezkej text, zbytečně moc retro zvuk…… sólo Church of your heart motiv. 7/10
Roxetteer: Výborně se při tom usíná! Nemůžu se ale zbavit dojmu, že by se hodila spíš na nějaký vánoční výběr :) 6/10
Majsi: Typický zavírák alba, typu My love, my world, my life nebo Beautiful things, ale živější a pozitivní. MF zpívá úžasně, jako kdysi, prostě mi přijde, že na hlase ji to vůbec není poznat, co má za sebou a z toho jsem měla i trošku strach. A tohle je pozitivní, hezky text - PG si pohrál, release my love on vinyl, to je krása... a její zpěv, co víc si přát? Možná, aby těch nových písniček bylo víc než 12 - kdo ví, kde se postupně jaká dema objeví, že PG :-)
Závěrečný verdikt:
abysmo: Takže si to shrneme. Roxette natočili po deseti letech novou placku, jaká teda je? Především bych řekl, že mi přijde upřímná, poctivá. Zatímco na \"Have A Nice Day\" hledali Roxette jak znít současně a na \"Room Service\" se snažili o návrat ke své klasice, na \"Charm School\" se jim povedlo bez křečí obojí. Na albu tentokráte chybí vata, snad až na jednu, dvě skladby. Album je vyrovnané, dospělé. Roxette se podařilo navázat na to nejlepší z první poloviny devadesátých let. Album není prvoplánové, chybí na něm vyložené hity, je třeba ho naposlouchat, potom se ale zadře do morku kostí.
Mezi největší mínusy alba bych zmínil fakt, že je to nejkratší album v jejich historii, s některými skladbami si mohli trochu víc pohrát (např. první nebo poslední track), album je pomalejší, kromě prvního songlu na něm chybí vypalováky typu ať už \"Sleeping In My Car\" nebo \"Crush On You\", zkrátka svižnější skladby jsou komornější než tomu bývalo. Zároveň mi trochu chybí velký orchestr. Alespoň v jedné baladě mohl zaznít. Ale přesně takhle to asi mělo znít.
Teď už k pozitivům. Tím prvním jsou duety. Drtivá většina skladeb využívá kombinace Mariina i Perova vokálu a to je přesně to, co dělalo Roxette Roxette. Společné vokály vytahují desku o level výš. Dalším pozitivem je radost z hraní, která je z alba cítit v každé skladbě. Roxette se nebáli nahrát komornější skladby, album není přeprodukované, je čisté, místy přemýšlivé. A dále Roxette se vrátili k aranžím, které používali v devadesátých letech. \"Speak To Me\" zní jako by ji nahráli v roce 1990, \"Only When I Dream\" to samé, nádherným překvapením je \"Happy On The Outside\". Dámy a pánové, klasičtí Roxette jsou zpět. Když to srhnu, vychází mi nějakých osm bodů z deseti pro celou desku. 8/10
Aceman: Celkově na mě album udělalo velmi pozitivní dojem. Moc dobře si pamatuji, když jsem si prvně pouštěl CBB, HAND nebo RS a musím říct, že na první poslech jsem nadšen. Dávám 10/10, ale jsem si vědom, že každému se líbí něco jiného, mně album sedlo jako prdel na hrnec.
Honza: Celkový dojem – čekání se rozhodně vyplatilo. Album sice není až tak koncepční, jak jsme byli zvyklí, nemá jednotný zvuk a „styl“, je to chvíli tak a chvíli tak, ale úroveň některých písniček je tak vysoká, že to vůbec nevadí. Osobně mi chybí Jonas a jeho preciznost a zvuk… Chris má jiný styl hry a to už nejsou úplně Roxette, je skvělý muzikant, ale trošku změnil Error! Hyperlink reference not valid. jasné, že oproti starším CD je tohle trošku víc takový mišmaš, poskládaný z toho, co zrovna bylo, je jasný, že každý autor se časem vyčerpá, ale tohle cédéčko má rozhodně hodně vysokou úroveň. Je v něm jak mladická radost, tak nadhled a odstup padesátníka. Co se týče skladby písniček, tak určitě mi přijde nejslabší konec. Taková Love is all by neškodila, místo retro 80-tek…Celkově album má trošku horší zvuk, než minulé desky, chybí tomu ten „polish“ a preciznost, ale písničky samotné a nápady za to rozhodně stojí…Ještě malinkou výtku bych měl ke zvuku Marušky zpěvu, je hodně nevyvážený u jednotlivých písniček…..ale celkově jsem opravdu velmi mile překvapen! 9/10
Roxetteer: Per dokázal, že oproti veškerému pesimistickému očekávání stále ještě dokáže napsat typickou Roxette písničku, a to hned několikrát. Zmíněná nekonzistence a „klokaní” skákání desítky let zpět a dopředu mi ale trochu vadí. Také by se slušelo trochu víc rychlých písniček. Po „Cadillacu” album na tři písně usne a už se neprobudí. Na druhou stranu - čekali jsme tragédii a dostali naprostý skvost. Nebojím se říct, že tohle je zázrak. 8/10
Majsi: Album pro mě 10 z 10 něj, ani jedna písnička, co by se mi nelíbila nebo mě nebavila, to jsem už opravdu dávno nezažila, naposled 10 písniček u HAND, ale tohle je prostě špička, Rox 2011 - čekání stalo rozhodně za to!!!!!!!
|