Roxette.cz

www.roxette.czčeská verzeenglish versiondeutsche versionwww.roxette.cz

Informace

Počet přístupů: 87961200
Počet novinek: 856

Administrátoři

JDC-com
ICQ#: 65448422
NeLSoN
ICQ#: 68071162

Krátké zprávy

12.07.: Každé červencové pondělí koupání v Aquaparku v Čestlicích se švédskými hity!

14.06.: Znáte stránku TheLookForRoxette? Nejobsáhlejší diskografie Roxette na internetu je opět přístupná.

30.05.: TDR přineslo krátkou informaci, že It Must Have Been Love bude k slyšení v podání účinkujících herců ve filmu Walking on Sunshine. Ten půjde do kin v létě a podle traileru to vypadá hodně podobně jako megahit Mamma Mia!

22.05.: Druhý díl Demos & Other Fun Stuff! vychází na Spotify už v pátek! Budeme u toho a přineseme překlad dalších komentářů.

21.05.: Na Bengans.se se v předprodeji objevil celý Gesslův box s archivními nahrávkami. Bude k dispozici na podzim a cena je stanovena na 849 SEK (cca 2600,-).

 
 

Demos & Other Fun Stuff! – Vol. 4

09.09.2014 - Roxetteer
1194-nahled.jpg
Čtvrtou část rozhovorů, které si můžete poslechnout na Spotify, přidáváme pár minut před vypuštěním další části. Doufejme.

Aktualizace: Ano, podle očekávání se na Spotify objevila další část, tentokrát s názvem The Roxette Demos!, Vol. 1. Překlad rozhovorů se opět pokusím udělat v dohledné době.

01 I’m Glad You Called (AGM – May 5-7, 2008)

Tohle je úplně první verze písničky a tohle nahrávání proběhlo pro album Party Crasher v květnu 2008. V podstatě je to už hotová píseň. Je to pozůstatek z výběru pro tu desku. Nikdy jsme ji nenahráli. Zpívá v tom Helena Josefsson a já a Christofer Lundquist to produkoval. Nějak... tu písničku miluju, líbí se mi text, ale ne ta aranž. Když jsme připravovali Charm School, udělal jsem nové demo v hotelovém pokoji v Holandsku, tuším Amsterdam?

Rotterdam.

Rotterdam, díky, Svene! Ty ses zlatej! :D Udělal jsem i demo pro Marii, aby si to poslechla. Protože jsme to chtěli postupně předělat. To jsme vydali na Charm School Revisited. Ale tuhle verzi ještě neznáte, tak mi to přišlo jako dobrá příležitost.

Ale už je v tom trochu toho z oficiální verze na desce!

Jo, protože tohle je ten „Fun Stuff“ :D

Dobře, dobře. Má to ale zvuk, který jsi v té době moc nedělal. Pracoval jsi na desce Party Crasher a tam jsi používal hodně elektroniky. Chtěl jsi tenkrát udělat skoro-Roxette album, akorát pod svým jménem.

Vypadá to tak. Ono by to bývalo bylo Roxette album, kdyby tam byla Marie... Jinak v zásadě nemám nic proti takové produkci jako byla u téhle písně, jen mi to připadalo trochu nudné. Přitom jsem byl přesvědčený, že ten song je o dost lepší, než jak zní v téhle verzi. Když to poslouchám teď po šesti letech, zní to v pohodě. Nijak mě to neuráží. Je to o moc lepší než jen akusticky s kytarou. A pochopitelně Marie to posunula o řád výš. Možná za pár let udělám další demo :)) Ale jo, je to pěkná písnička. Doufám, že se líbí i vám ostatním. Díky.

02 Keep The Radio On (This Is The Perfect Song) (T&A Demo – Jul 5, 1995)

„This Is The Perfect Song“ v závorkách, to je důležité! Napsané a natočené v červenci 1995. Snažil jsem se přijít na důvod vzniku téhle písně. Napsal jsem hodně songů pro album The Lonely Boys. Lonely Boys byl koncept, nebo teda spíš kniha švédského novináře Matse Olssona o kapele. A ten chtěl, abych napsal soundtrack pro jeho knihu. Zní to podivně, ale fungovalo to. Takže jsme, já a Nisse Hellberg z kapely Wilmer X, předstírali, že jsme ta kapela z knihy.

Hodně dobrá myšlenka dát vás dohromady. Oba jste hodně orientováni na 60. léta. A dopadlo to lépe, než si kdokoliv mohl představit.

Jo, bylo to hodně zajímavé. A myslím, že právě tahle píseň vznikla pro projekt Lonely Boys, měla otevírat album. Současně s tím jsem měl napsáno spoustu dalších písniček pro moje budoucí anglické sólové album TWATG. To jsem začal nahrávat na podzim roku 1996.

Procházeli jsme tu společně dema a hledali jsme, proč jsi tuhle píseň napsal. A zjistili jsme, že jsi začal takové ty silně popové písně psát už v létě 1994. Např. June Afternoon.

Poslední song napsaný pro C!B!B! album bylo „Sleeping in My Car“, stylově úplně odlišné od zbytku desky. Tak se mi to zalíbilo, že jsem v tom pokračoval. Takže všechno napsané v letech 94 a 95, třeba tahle nebo June Afternoon, T-T-T-Take it, Elvis in Germany, bylo v tom rychlém kytarovém power-popovém stylu. Hodně odlišném od Roxette. Proto jsem to použil na svém sólovém albu TWATG. Až na June Afternoon, kterou všichni v Roxette zbožňovali, Marie ji milovala.

Zajímavé ale je, že tahle éra skončila právě tím fiktivním projektem s Lonely Boys a konkrétně tahle skladba mohla klidně být na tvém sólovém albu.

Určitě. Dokonce jsem nakonec udělal i verzi pro desku SOAP v roce 2005, která je jako bonus na dvojitém LP. Není na CD, ale na LP jo. Stejně si ale myslím, že tadyta verze je nejlepší. Oni jsou to v podstatě Gylenne Tider. Micke Syd na bubny, MP hraje na kytary a možná i na basovou, protože Anders tenkrát nemohl. Takže tohle je pro mě perfektní skladba. Vlastně: This is perfect song!

03 Holiday (T&A Demo – Jul 16, 1998)

Tahle skladba se jmenuje „Holiday“ (Prázdniny – pozn. překl.) a když se podíváme, kolik těch dem jsi za celou tu dobu napsal a natočil, jeden by zaváhal, zda aspoň tušíš pravý význam toho slova.

Však to víte – trávím většinu svého volna ve studiu. Pro mě je práce odpočinek. Mám to rád. Práce je můj život.

Tenhle kus byl asi zamýšlen na album HAND.

Jo, měli jsme fakt docela dost písniček, ze kterých jsme vybírali. Mezi C!B!B! a HAND byl docela velký časový odstup, takže jsme měli oba dva, já i Marie, dost času na skládání. Ale zrovna tuhle jsme ani nezkoušeli ve studiu zahrát. Asi o 5 nebo 6 let později jsem udělal ještě jedno demo, ale stejně mi tahle verze přijde nejlepší. Nahrál jsem to v červenci 1998.

Pěkný smolař, ta píseň.

I tak se to dá říct. Ale je v pohodě.

04 Rocket From Her Heart (T&A Demo – Jun 16, 1989)

Tuhle jsem natočil v červnu 1989 v Tits&Ass Studiu. Asi jsem to napsal pro album Joyride. Ale samozřejmě jsme ji tam nedali. Asi že nikomu se opravdu nelíbila, ten styl jako 50. léta, skoro Rockabilly (jeden z nejstarších stylů rokenrolové hudby – pozn. překl.). A to nebyl náš šálek kávy. I tak se mi líbí.

Je to ale zajímavé. Napsal jsi to několik měsíců poté, co jste na jaře 1989 prorazili do světa hitem The Look. A první song, co jsi hned poté napsal, je ve stylu Rockabilly?

O tom prostě život je. :D Ne, vážně, nemám tušení, proč se to tak sešlo. Možná jsem potřeboval dávku z Roye Orbisona. Pamatuju si ale, že jsem se snažil přesvědčit Marii, že je ta písnička skvělá, ale ona to nechtěla ani moc poslouchat.

Ten song se ale nakonec objevil na jiném albu, ne?

Máš na mysli tu předělávku? To byla kapela The Boppers. Vůbec si nevzpomínám, jak to znělo, ale nahráli to.

Oni byli právě ta kapela, co se stylem vracela do 50. let.

Jo, to dává smysl. Tohle je ale ta moje verze z roku 1989.

05 Om hon visste vad hon ville (T&A Demo – May 7, 1986)

„If She Knew What She Wants“ (Jestlipak ví, co chce? – pozn. překl.). Není to název písně od Jules Shear?

Nooo, ty možná myslíš The Bangles, ne?

The Bangles také, ale originál je od Jules Shear.

Ano, asi ji pojmenovala ode mě. :D Já jsem tu svoji nahrál v květnu roku 1986. Pokud se ptáte, proč jsem psal písničky ve švédštině, zatímco jsme současně vydávali Neverending Love anglicky s Roxette, na to je jednoduchá odpověď. Zrovna v té době jsem taky připravoval svoje třetí sólové album. Akorát k němu nikdy nedošlo, protože se proměnilo v první Roxette album. Tuhle skladbu jsem odložil a o dva roky později ji použil s Gyllene Tider, tehdy pod jménem Per’s Garage. To je vše, co si pamatuju. Ještě vlastně, že nejdřív jsem napsal slova a až pak hudbu k nim.

Takže jsi v roce 86 dopisoval hudbu k textu, který jsi měl někde uložený. Každopádně je to součást přelomové doby, kdy jsi končil sólovou kariéru a začínala éra Roxette.

To jo. Bavíme se o květnu 1986, kdy se pomalu Neverending Love stává letním hitem ve Švédsku. Zmatená doba.

Ale rozhodně zajímavá pro příznivce Roxette, kteří zkoumají začátky kapely.

06 Vid hennes hals (T&A Demo – Mar 11, 1986)

„Vid hennes hals“ – v překladu „By Her Neck“ (Na krku – pozn. překl.). OK, hodně zajímavá píseň ještě před Roxette. Minula se o týdny. Je z března 86.

Jo, tuhle jsem napsal pro moje plánované třetí sólové album, které se pak stalo prvním Roxette albem. Napsal jsem ji s Matsem. A nahrál opravdu pár týdnů před rozhodnutím, že nahrajeme Neverending Love. Nic dalšího se s tou písní nestalo. Nikdy jsme ji neukázali. Dal jsem ji švédské zpěvačce Anne-Lie Rydé, ta si ale, tuším, přepsala text. Dala písni název Människor som älskar. V překladu snad People, who love (Lidé, kteří milují – pozn. překl.). Překládat švédský text do angličtiny je vždycky složitý. Nedává to smysl.

Musíš překládat volně.

Jo, je to improvizace. No, prostě nahrála tu píseň, ale tahle verze je moje, ani nevím, které demo z Tits&Ass Studia to je, ale je z roku 86. Ale je stereo! :D

Už bylo řečeno hodně ohledně tvého plánovaného třetího alba, které zastínili Roxette. Dlouho se nic nedělo, až jsi v roce 2003 vydal své skutečné třetí album Mazarin. Celou dobu jsi to měl naplánované?

Samozřejmě měl. Většina těch písní se nakonec objevila na Roxette deskách. Ale ono nešlo ani tak o album. V hlavě jsem plánoval spoustu věcí, knihy, třetí desku... Ale neměli jsme žádnou smlouvu :) V tom byl ten zádrhel.

Takže jsi měl tu desku naplánovanou, ale... „I Had a Sequence in My Head, Hope it Never Ends“ (Mám to všechno v hlavě, snad to nezapomenu – pozn. překl.)

Přesně tak. Nicméně, tohle je březen 1986 a takhle to tenkrát znělo.

07 Night Wire (T&A Demo – Apr 9, 1987)

Tuhle píseň jsem původně napsal už na jaře 1984, když jsem připravoval svoji druhou švédskou desku Scener. Takže už si nepamatuju, proč jsem tuhle napsal, ale tenkrát to pro mě byla složitá doba, takže jsem napsal spoustu různorodých věcí. Nicméně tady se jedná o odlišnou verzi z dubna roku 1987 a pravděpodobně se jednalo o příspěvek na první Roxette album. Teda vlastně ne. To už bylo vydané, takže to muselo být na Look Sharp! Nedostala se tam. Něco se mi na tý písničce líbí, ale... Dost vzpomínání, Night Wire z dubna 1987, klasická Tits&Ass nahrávka.

08 Hjärta utan hem (T&A Demo – Dec 2, 2003)

Přeložit tenhle název můžeme jako „A Heart Without Home“ (Srdce bez domova – pozn. překl.). Je to skladba z roku 2003, takže jsi to asi psal pro Gyllene Tider, že?

Tak tak. Napsal jsem ji na podzim roku 2003 na dovolené na Mauríciu. Mám ji pořád rád. Byla jediná, kterou jsem tenkrát napsal. Pak jsme ji ve studiu ještě pozměnili. V tomhle demu chybí kus refrénu, ale i tak je dobré. A jak jsi už zmínil – tenhle song se dostal na FFF album o rok později.

09 When I Close My Eyes (No One Can See Me) (T&A Demo – Jul 21, 1999)

Druhá verze téhle písničky. Je o hodně víc akustická a nahrával jsem ji tady v Tits&Ass Studiu o den později než tu první verzi. To se stává docela běžně, že uděláš demo, ale nejsi úplně spokojený, něco se ti nelíbí, tak jdeš do studia o den nebo dva později a znovu to předěláš. A i když seš unavený, tak pořád chceš udělat třeba akustickou verzi, nebo verzi jenom s klavírem. A to přesně se stalo s touhle verzí.

A důvod, proč dělat akustickou verzi, je, že nejsi spokojený s aranží, ale podstata písně je fajn?

Může to tak být a taky, když napíšeš za ty roky tolik písniček, potřebuješ zdokumentovat, jak která skladba měla vypadat, jak textově, tak hudebně. O to se snažím celou dobu. Proto v téhle kolekci najdete tolik akustických dem. Zrovna tahle byla asi složena pro RS, které následovalo po HAND. HAND byla první deska, po které jsme neměli turné, takže jsme se rovnou zase vrhli na psaní a skládání právě pro RS. A tohle byla jedna z hromady písní v nabídce.

10 If I Knew Then (What I Know Now) (T&A Demo – Mar 4, 2002)

Tenhle track jsi nahrál na jaře 2002 a zase to bylo pro zmiňovaná dvě kompilační alba, která vyšla na podzim toho roku.

Jo, The Pop Hits a The Ballad Hits. Napsal jsem osm písní a z nich jsme tři natočili. Tohle je jeden z těch zbytků. Použil jsem ho ve švédské verzi na albu EHM o několik let později. Tohle je ale pěkné demo. Camilla Andersson mi pomohla s vokály, nahráli jsme to tady v Tits&Ass Studiu v březnu 2002.

11 Varje gang det regnar (T&A Demo – Oct 27, 2003)

„Everytime It Rains“ (Pokaždé, když prší – pozn. překl.) jsme natočili v říjnu 2003 a napsal jsem to, teda vlastně bylo to vydáno na FFF od Gyllene Tider. Jenže když jsem to tak zpětně zhodnotil, asi by se víc hodila na moje sólové album. Jak textově, tak hudebně je to až moc jemnej kousek.

Ale psal jsi to pro Gyllene Tider, ne? Nebo to byl pozůstatek z Mazarinu?

Ne, myslím, že jsem to psal pro Gyllene Tider, protože je v tom hodně společných rysů s jinými baladami, třeba När alla vännerna gått hem, Tylö Sun, a další. Asi jsem tenkrát potřeboval jednu nebo dvě takové skladby. Ale, nějak nevím. Nezní mi to jako Gyllene Tider. Nemá to ani podobný refrén. Je to víc o textu.

Tenkrát jsi ale měl trochu schizofrenní období, teda nevím, jestli je to to správné označení. Dokončil jsi Mazarin, takovou odbočku od všeho, co jsi do té doby dělal, a hned jsi naskočil do vlaku s Gyllene Tider.

Tak možná je to právě tím. Psát postaru nebo ponovu. Možná něco mezi tím. Ale stejně se mi ta píseň i tohle demo líbí. Nahráno v Tits&Ass Studiu v říjnu 2003, ve STEREU!

12 En sten vid en sjö i en skog (T&A Demo – Oct 28, 2003)

Další track z desky FFF. Singl, úspěšný singl. Přeložit se to dá jak?

„A Stone by Lake in the Forest“:) (Skála u jezera v lese – pozn. překl.)

V tomhle jsi nahrál úplně vše, co je slyšet, že?

Myslím, že jsem fakt tenkrát zvládnul všechno sám – basovou, akustickou i elektrickou kytaru, tamburínu a zpívání. Ale natočil jsem to tady v říjnu 2003, takže asi jsem tu měl parťáka Matse, kterej mě povzbuzoval. Je to perfektní song, takže jsem okamžitě věděl, že to bude pro Gyllene Tider. Ve studiu jsme tomu přidali naše chrchláky a vzniknul velký hit.

A psal jsi to proto, žes věděl, že potřebuješ přesně tenhle styl?

Podívej, když děláš nějaký konkrétní projekt, třeba Roxette desku, nejdřív napíšeš písničky, který bude zpívat Marie. A ty už udají celé zaměření desky, nebo aspoň z velké části. Stejně je to i s Gyllene Tider. Ti taky potřebují specifickej styl. Takže v tom napíšeš hrozně moc písniček, půlka z nich je brak, ale najdeš mezi nima i ty, které stojí za to rozvinout. A stejný to je i se sólovou deskou, máš taky určitou představu, co chceš udělat, zda to bude švédsky nebo anglicky, nebo třeba akustické album. Takže každá deska vyžaduje určitý druh hudby.

13 Genius Gone Wrong (T&A Demo – Jul 5, 1995)

Tenhle song jsem napsal, pokud si dobře vzpomínám, v osmdesátých letech, 1984 myslím.

Je to autobiografické?:)

Skoro.:)) Tahle verze byla pro The Lonely Boys a dokonce bych řekl, že částečně to hrají i Gyllene Tider. Poznávám tam typické bubny Micke Syda a Matsovu kytaru. Je to pěkná, a hodně stará píseň. Možná jsem to psal pro anglické CD Gyllene Tider (The Heartland Café – pozn. překl.), nebo možná až po jeho vydání. Moc jsem tenkrát anglicky neskládal, takže si už nepamatuju, proč jsem to napsal. Ale tohle demo je určitě z roku 1995, ne starší.

14 Harplinge (T&A Demo – Feb 29, 1996)

Demo z února 1996. Harplinge je malá vesnice, kde začali Gyllene Tider.

Tam vždycky začínaly hlasové žkoušky, a myslím, že i někteří členové odtamtud pocházejí? Minimálně MP, že?

Jo, je z Harplinge. Text písničky je o cestě z Halmstadtu do Harplinge a co všechno se na ní událo. Takové pěkné demo. Napsal jsem to pro Gyllene Tider EP, které vyšlo v roce 1996 před letním turné.

Tenkrát jste se poprvé po 10 letech znovu sešli. Ale Harplinge není nejznámější z toho EP. Spíš taková oddechovka.

To jo, ale myslím, že si poctu ta vesnička zaslouží.

Vracíš se tam někdy?

Každé úterý tam jezdím hrát hokej.

15 Inte tillsammans, inte isär (T&A Demo – Nov 10, 1984)

„Not Together, Not Apart“ (Ani spolu, ani sami – pozn. překl.) z roku 1984. Dobře, Pere, na co si vzpomeneš v souvislosti s touhle písní?

Tuhle jsem napsal pro svoje druhé sólové švédské album Scener. Vím, že se mi hodně líbila. MP hraje základ na bubny a basovou kytaru. Chtěl jsem, aby to zpívala dívka, a moje kamarádka Åsa Nordh zpívala a tak nám pomohla s vokály ona. Pro ní ta píseň byla ve špatné tónině, ale mně vyhovovala. :D Znáš mě, vždycky píšu písně tak, aby se mi dobře zpívaly. No, ještě jedna věc. Změnili jsme text, takže tady v té verzi se zpívá něco jiného, než je na desce. I proto se mi tohle demo líbí, je to něco speciálního.

Nakonec to s tebou zpívala Marie Fredriksson.

Na desce? Ano.

A taky jste to zpívali naživo!

Jo, jak jsem říkal – byla to moje oblíbená písnička. Měla v sobě něco, jak to říct... nějaký druh country popu, což mi tenkrát připadalo atraktivní. Pak taky vyšla jako singl, ale žádnou díru do světa neudělala. Vždycky ale byla fajn.

16 Pocketful Of Rain (T&A Demo – Jun 12, 1987)

Tohle demo jsi dělal v létě 1987, to muselo být mezi prvním albem Roxette a Look Sharp!

Přesně. Tenkrát jsem si koupil nový syntezátor Ensoniq ESQ1a snažil se s ním naučit.

Vyšel z toho The Look, takže se ten nákup vyplatil!

:-D Udělal jsem na něm víc písniček. The Look, Don’t Believe in Accidents, Come Back (Before You Leave) a tenhle Pocketful Of Rain, pochopitelně. Základ jsem teda dělal doma a až pak jsem ho vzal a donesl sem do Tits&Ass studia a donahrál zpěv. Finální verze teda byla hotova v červnu 1987, připravena pro desku Look Sharp!, kam jsme ji ale nedali.

Nakonec se dostala do rukou švédské zpěvačce Anne-Lie Ryde, která z ní dokonce udělala singl! (Ta Mej Hem – pozn. překl.)

Jo, se švédským textem. Ale ani netuším, kdo jí ho napsal. Já to asi nebyl, nevzpomínám si.

Každopádně ale tahle verze je ke slyšení teď poprvé?

Možná, jestli jste předtím byli hluší :))

17 Onskar (T&A Demo – Jul 8, 1986)

Dobře, tak teď jsme v době léta 1986 a Roxette válcují rádia celého světa, teda vlastně asi ne, ale ve Švédsku určitě.

Jo, to jsme zrovna vydali Neverending Love. Velký hit roku 1986 ve Švédsku.

Tenkrát sis asi nebyl moc jistý, zda to neskončí jen u singlu, že?

Jo, měli jsme sice v plánu nahrávání dalších dem později v létě, ale já i tak pořád dělal na své třetí sólové desce.

Tohle demo jsi natáčel 8. července a švédsky, takže?

Ale určitě někteří poznají, že to je Sleeping Single od Roxette, které nakonec bylo na Look Sharp! Na první desku jsme ji nedali. Asi proto, že jsem k ní neměl anglický text, a tak nebyla ve výběru. Jak už víte, moje plánovaná třetí deska se stala prvním albem Roxette. Většina švédských písní byla přeložena do angličtiny a vzniklo Pearls of Passion.

Takže pak ses k téhle písni vrátil. V roce 1987. A zkusil jsi to znovu a jinak?

Jasně, jiný přístup a taky skvělý název Sleeping Single, slušný text a když do toho začala zpívat Marie, to byla hudební extáze! Znělo to perfektně. Ale zpět k tomuhle demu – tohle je teda úplně první a švédská verze písně z července 1986.

Dá se říct, že jde o ještě neopracovaný klenot?

Tak.

18 Heaven Is Just A Motion Away (T&A Demo – May 16, 1999)

Tohle demo je z května 1999, takže jsem ho musel napsat a natočit těsně po vydání HAND. A tedy na desku RS. Protože HAND byla jediná deska, po které jsme nevyrazili na turné, rozhodli jsme se prakticky okamžitě zase pracovat na dalším albu. Mimochodem, chtěli jsme RS vydat hned na začátku roku 2000, ale posunuli jsme to, protože Marie byla na svém turné a ještě vydala kompilaci největších hitů. Teda jestli si to dobře pamatuju, což se stává málokdy. Ještě nespíš, Svene?

:-D Jsem tu.

19 Always Breaking My Heart (T&A Demo – Dec 27, 1992)

Tuhle píseň vydala v roce 1996 Belinda Carlisle, jestli se nepletu. Tys ji pro ní napsal o rok dříve. Ale tohle demo je z roku 1992. Takže jsi tuhle ranou akustickou verzi udělal pro C!B!B!?

Přesně.

Proč tam nakonec není?

Nemám ponětí. Asi že jsme měli moc písní na výběr. Tohle je natočené na Vánoce 1992. Myslím, že jsem tenkrát ani nevěděl, kam s ní. Až do natočení posledního tracku, to jest Sleeping In My Car. Ten byl jako zjevení, protože zněl úplně jinak než zbytek desky, spíš jako Gyllene Tider. Silný kytarový základ. No, a když jsme teda Always Breaking My Heart nepoužili, šel jsem do studia a natočil nové demo a to pak ukázal Belindě. To už bylo v té verzi ala Sleeping In My Car, kterou znáte. Byla na Deluxe edici TWATG spolu s mnoha dalšími demy z té doby. Ale tahle verze je původní, z prosince 1992.

Je v tom vidět asi i směr, jakým by se Roxette ubírali v letech následujících? Lehký popík?

No, je to klasický pop, to ano. Ale na druhou stranu tohle je druh písničky, u který můžeš měnit její styl. Můžeš jí udělat silně kytarovou, nebo akustickou, zaměřenou na klávesy. Mohl jsem ji nasměrovat libovolných směrem. A pro Roxette nešla vůbec žádným směrem :) Ale stala se prvním singlem Belindy, ne sice úplně největším, ale do první desítky v britské hitparádě se dostala.

Když se ještě vrátíme k tomuhle demu. Je akustické kytarové. To v té době nebylo pro tebe moc obvyklé. Navíc je i dost rychlé.

Aha, no, to bylo asi kvůli tomu, že byly Vánoce a MP se chtěl rychle vrátit ke grogu :D

20 Swingtime (T&A Demo – Oct 8, 1984)

Per Gessle na bláznivé, raně osmdesátkové, syntezátorové vlně!

Hodně jsem zvažoval, zda mám tuhle skladbu do kompilace přidat, protože je fakt dost divná i na mě. Ale líbí se mi její text. I když ale vůbec netuším, kde se vzala. Je prapodivná. Líbí se ti?

No, víš...

Nelži lidem do očí, řekni pravdu!

Líbí je asi silné slovo. Mám rád tu její atmosféru. Je to jasná doba kolem roku 1984.

Trochu Orwellovské, jestli víš, co tím myslím. Katastrofické.

To určitě ne, právě naopak, veselé.

Antikatastrofické.

Jo, radostné.

No, skutečně si vůbec nevybavuju, že jsme to natáčeli, ale zní to, že jsme si při tom užili dost legrace. Asi jsem tam jenom já a MP, někdy během říjnového deštivého odpoledne roku 1984.

Snažím se představit si toho náctiletého kytarového idola holek, co se najednou pokouší prorazit na poli syntetického popu :))

No podívej, byl to říjen 1984. Co se tenkrát dělo? Skončili jsme turné s Gyllene Tider a já jsem asi psal písničky pro moji druhou sólovou desku, které ale samozřejmě byly úplně jiné. Ty se ke Gyllene Tider vůbec nehodily. Takže hádám, že se tenhle song prostě objevil a zkusili jsme ho zahrát. Je to trochu legrace. Jestli se ti nelíbí, seš úplně mimo.

21 View From The Bridge (Stanken Demo – Spring 2000)

Důvod, proč se tahle skladba jmenuje tak, jak se jmenuje, je jediný: složil jsi ji k příležitosti otevření mostu mezi Malmö a Kodaní v roce 2000.

Ano, Dánsko a Švédsko potřebovaly spojit a mě kdosi oslovil, abych k té příležitosti složil nějakou instrumentálku pro orchestr. Což jsem ale nikdy předtím nedělal. Napsal jsem pár pěkných motivů a Clarence Öfwerman s Christofferem Lundquistem k nim udělali skvělé aranže. A ta prapůvodní inspirace byl Brian Wilson (z Beach Boys – pozn. překl.) a jeho aranže. Tohle demo jsme natočili v Clarencově domácím studiu na jaře 2000.

Ale ta melodie se objevila už v jiné tvojí písni z dřívějška, že?

Jedna z těch ústředních melodií pochází z Walk on, Lonely Eyes. S Roxette jsem ji nikdy nepoužil a pořád ji mám připravenou v šuplíku. Mám ji hodně rád a tenkrát perfektně tomu orchestru sedla. Na ty nástroje zní skvěle. Tak jsme ji použili společně s dalšími.

Walk On, Lonely Eyes si každý může poslechnout na prvním dílu těchto Archivů.

Přesně tak.

A tys byl přítomen na otevření mostu?

Samozřejmě. Užili jsme si tam dost krušné chvíle s dirigentem. Chtěl pořád něco měnit. Z toho dema je znát velká inspirace právě Brianem Wilsonem a to se mu nelíbilo. Chtěl, aby to bylo víc klasické. Hodně jsme s ním bojovali. Ještě ke všemu on celou dobu mluvil dánsky, my švédsky. Chaos.

No, ono Švédsko s Dánskem byly ve válce po staletí a tahle událost měla být symbolem míru? Nezvrhlo se to?

:-D Ne, ve výsledku to všechno proběhlo dobře. Máme nahrávku živého orchestru, který tu skladbu hraje a zní to senzačně. Ale stejně preferuju tu aranž, kterou udělali Clarence a Christoffer a můžete si ji poslechnout v tomhle demu.

Trvalý odkaz: https://www.roxette.cz/article1194.html

Diskuze ke článku - počet příspěvků: 2 | tisk | Sdílet
 

© 2001 - 2011 roxette.cz